szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Európai Bizottság a 444-nek azt nyilatkozta: nem kérdőjelezték meg a tenderezést az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építésénél, pedig a Miniszterelnökség államtitkára korábban azt mondta, azért állították le az építkezést, mert Brüsszel gyanúja szerint a kivitelező cégek kartellmegállapodást kötöttek, ami ellentétes az uniós joggal.

Lázár János és Seszták Miklós miniszterek kedden utasítást adtak arra, hogy azonnali hatállyal állítsák le az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését. Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára akkor azt mondta: az ok az Európai Bizottság által felvetett gyanú, miszerint a kivitelező cégek kartellmegállapodást kötöttek, ami ellentétes az uniós joggal. Hozzátette, a kormány nem ért egyet az EU-bizottsággal, és amíg nem bizonyosodik be a gyanú, addig nem tör pálcát senki fölött, de szeretné teljes körűen kivizsgálni a gyanút, hiszen közpénzből megvalósuló projektről van szó.

A 444 megkérdezte az Európai Bizottságot az ügyben, Sophie Dupin de Saint Cyr, a bizottság szóvivői szolgálatának munkatársa pedig azt válaszolta: a tenderezést nem kérdőjelezték meg, így a lap szerint kartellgyanút sem állapíthattak meg. A lapnak egy a brüsszeli bizottság tárgyalásaira rálátó egyik szakértő forrása is azt mondta: a bizottság nem vetett fel kartellvádat.

A 444 azt írja: erre az útszakaszra hiába kért a magyar kormány EU-s pénzt, Brüsszel nem adott, a bizottság pedig olyan közbeszerzéseket nem szokott kivizsgálni, amiben nincs EU-s pénz.

Szerdán Csepreghy Nándor a lapnak azt mondta, hogy másfél hete, szakértői szinten, informálisan jelezték a bizottság munkatársai, hogy kartellt gyanítanak, és ezért nem tudnak pénzt adni az útépítésre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!