szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Volkswagen-csoport éléről szerdán távozó Martin Winterkorn továbbra is tagja a csalási botrányba keveredett német autógyártó legnagyobb részvényese, a Porsche SE vezetésének.

A Porsche Automobil Holding SE (Porsche SE) zártkörűen működő részvénytársaság 50,7 százalékos tulajdonnal rendelkezik a Volkswagen-csoportban, és a Ferdinand Porsche által felépített Volkswagen-birodalom örökösei, a Piëch- és a Porsche-család ellenőrzése alatt áll. A Porsche SE által pénteken kiadott közlemény szerint felügyelőbizottsága csütörtökön ülésezett, és Winterkorn továbbra is a zrt. igazgatóságának elnöke maradt.

A Bild című német újság úgy tudja, hogy Martin Winterkorn továbbra is elnöke az Audi felügyelőbizottságának is.

Az AFP érdeklődésére sem a Volkswagen-csoport, sem az Audi nem kívánta kommentálni a híreket.

A Volkswagen felügyelőbizottsága péntek délelőtt összeült, hogy megválassza az új vezérigazgatót. Sajtótalálgatások szerint a legnagyobb esélyes Matthias Müller, a Porsche AG vezérigazgatója. Ellene szólhat, hogy "bennfentes", közel négy évtizedet húzott le az Audinál, a Volkswagennél és a Porchénél. 

A Volkswagen-csoport új vezérigazgatójára hatalmas feladat hárul: menedzselnie kell a hamisítási botrányt és újra kell építenie a vállalat imázsát. Egyes elemzők szerint egy kívülről jött vezető jobb választás lenne, mert a múlttal való szakítást jelképezhetné. Ilyen lehetne a BMW-től átszerződött Herbert Diess, ő azonban csak július óta dolgozik a Volkswagennél a személyautó-részleg irányítójaként, így még bizonyítania kell rátermettségét.

A 68 éves Martin Winterkorn szerdán mondott le a Volkswagen vezérigazgatói posztjáról annak nyomán, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. 

A Volkswagen elismerte a csalást, és jelezte, hogy világszerte mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóját érintheti az ügy. 

Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter a német parlament alsóházában (Bundestag) pénteken elmondta, hogy a német utakon mintegy 2,8 millió autó közlekedik, amelyek érintettek lehetnek a hamisítási botrányban. A miniszter közlése szerint az EA 189-es motor 1600 és 2000 köbcentis változatával felszerelt személyautókról, illetve furgonokról van szó, de most vizsgálják, hogy az 1200 köbcentis motoroknál is fennáll-e a probléma. 

A Volkswagen a héten azt ígérte, hogy pénteken közzéteszi az érintett modelleket tartalmazó listát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!