Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
2016 tavaszától várhatóan újra lezárják a felújított vasútvonalat, ugyanis még hátra van a villamosítás. A tervek szerint csak hétvégenként és hétköznap esténként kell az utasoknak pótlóbuszokra kényszerülniük, viszont ez egészen 2017 őszéig így lesz.
2016 tavaszán ismét pótlóbuszokra szállhatnak az esztergomi vasútvonal utasai, mert kezdődik a vonal villamosítása – adta hírül az Origo. Augusztus 20-án tehát egy félkész vonalat avattak fel ünnepélyesen.
A pálya felújítása 44 milliárd forintból, másfél év csúszással készült el, de a villamosítás további bő egy évet vehet igénybe. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent kiírás szerint január 14-ig lehet pályázni a vasútvonal 51 kilométeres szakaszának villamosítására. A beruházáshoz kapcsolódik egy esztergomi buszpályaudvar kialakítása is.
A nyertesnek 27 hónapja van a kivitelezésre, de Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője szerint a beruházás 2016 tavaszán kezdődhet, és 2017 őszére el is készül a NIF reményei szerint. A villamosítás után a Flirt motorvonatok is munkába állhatnak a vonalon.
A munkálatok idején hétvégén és hétköznap esténként várható vágányzár, ekkor kell majd pótlóbuszokra szállniuk az utasoknak.
A lap szerint eredetileg a NIF koordinálta volna a vonal villamosítását is, de végül a MÁV-hoz került a munka. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azonban megelégelte a késlekedést, és visszautalta az ügyet az infrastruktúrafejlesztőhöz.
Bár a nyárra elkészült vonallal kapcsolatban több hiba adódott, például a solymári megálló máris szétcsúszott, a korábbi, 90 perces menetidő helyett a gyorsított vonatok már 73 perc alatt teljesítik az Esztergom–Budapest-távot. A nem gyorsított járatoknak továbbra is közel másfél órába telik az út.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.