Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A MÁV nem fogja tudni átvenni a fővárosi HÉV-hálózatot, egy külön céget kell alapítani – írta a VS.hu, amely szerint ezzel fél évet csúszik majd az átalakulás.
Az előzetes információkkal ellentétben nem veszi át a MÁV egy az egyben a főváros HÉV-hálózatát, hanem egy önálló cégbe megy a 72 milliárdos vagyon és az ott dolgozó ezer munkavállaló – közölte a VS.hu.
A cég létrehozására a portál szerint már kiadták az utasítást, dolgozik rajta a BKV, a BKK, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Nemzeti Közlekedési Hatóság egy-egy munkacsoportja. A vállalat az egyik legvalószínűbbnek tartott forgatókönyv szerint a MÁV leányvállalata lesz.
A kezdeti szándék az volt, hogy közvetlenül a MÁV Zrt.-be olvasszák a HÉV-et, de a kormányzatban kénytelenek voltak szembesülni azzal, hogy a HÉV üzemeltetése idegen a MÁV szervezeti és működési struktúrájától, gyakorlatától.
Az új cég létrehozására utasítást adó kormányzati döntéshozók szándéka az, hogy novemberre, de legkésőbb december végére megalapítsák a társaságot, ami viszont azt jelenti, fél évvel tovább csúszik a HÉV kiszervezése, nem lesz tartható a júliusi átadás-átvétel, főváros-kormány elszámolás.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A találkozó helyszíne végül Alaszka lesz.