Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Nagyon elrontották a BKK e-jegyrendszerének kiépítésére kötött szerződést - derül ki a Népszabadság cikkéből. A lap úgy tudja, gondok vannak a szoftverrendszerek összekapcsolásából, újabb pénzeket kell majd erre költeni, és még tovább csúszhat az e-jegyek bevezetése.
Működésképtelen lehet az eredeti szerződésben rögzített paraméterekkel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által 2018-ban bevezetni kívánt elektronikus jegyrendszer - írja a Népszabadság, amely úgy tudja, a projekt azért dőlhet be, mert a BKK kifelejtette a 2014-ben kiírt tenderből a központi hardver- és szoftverrendszerek, és a tranzakciós rendszerek összekapcsolását a saját hálózatával.
A lap szerint a BKK hiába vette meg a projektelemeket a tendergyőztes német Scheidt & Bachmanntól, jelenleg nincs, aki összehangolja a különálló részeket a BKK rendszerével, ráadásul a különféle műszaki megoldások egyeztetése sem megoldott még. A kártyaolvasók és az adatközpont közötti kapcsolat túl lassú lesz, így az elvártnál lassabb lesz az áthaladás a metróállomásokon fölszerelt beléptetőkapukon, illetve a jegyellenőrzés is a járműveken.
A Népszabadság úgy tudja, a BKK kiegészítené a 2014-ben kötött szerződést, de hónapok óta zajlanak a tárgyalások a BKK és a német fél között is. A módosítás viszont plusz pénzbe kerülne, mert bár míg a Futár esetében egy integrált rendszert vásárolt a BKK, a szállító pedig végül a rendszerhibák miatt rengeteg kötbért fizetett, a Scheidt & Bachmann szerződésében nincs ilyen kitétel.
A német cég 91 millió euróért, vagyis mintegy 28 milliárd forintért vállalta az eszközök szállítását és a rendszer részleges kiépítését, valamint ötéves üzemeltetését. Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 2013-ban 54,5 millió euró – 16,3 milliárd forint – hitelt nyújtott a projekthez. A kölcsönt 2017 végétől kell törleszteni, hacsak addig a HÉV-üzletág állami tulajdonba adása miatt nem mondja fel a bank. A főváros már korábban elismerte: a tervezett 5,3 milliárd forinton felül további hatmilliárdot kell beletennie a projektbe a Főgáz-részvény-eladásból származó 42 milliárdból. A BKK eddig két ütemben – 2015 áprilisában és decemberében – több mint 6,665 millió eurót, vagyis mintegy kétmilliárd forintot hívott le a hitelből.
Az eredeti tervek szerint júniustól a díjmentesen utazóknak már meg kellene kapniuk a BKK-kártyákat, bár eredetileg tavaly év végére ígérték ezt is. Az éves és havi bérletesekre elméletileg 2016 végétől, míg a többi bérletesre 2017 első felétől terjesztenék ki a papíralapút felváltó elektronikus rendszert. Az eredeti terv szerint 2016 közepére kellene felszerelni a járművekre több mint tízezer érvényesítő készüléket, a nyolcszáz beléptetőkapunak pedig jövő nyárra kellene üzembe állnia. A projektzárás 2018-ra tolódott ki az eredeti 2017-ről.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Isten kiválasztott népének tartják magukat, talán másfél millióan lehetnek, az egyik legnagyobb diaszpórájuk Dél-Amerikában van, a zsidók a legjobb barátaik és gyanakodva néznek a megjuhászodott dzsihádistákra, akik Szíriát vezetik.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Kedden a szerbekkel küzdünk meg a döntőbe jutásért.
Az EUrologus podcastjának újabb része.
A magyar űrhajós edz, hogy visszanyerje a formáját.