Nem tesz új feljelentést a főváros e-jegy-ügyben
A BKK nem kapott kártérítést, a főváros lenyeli a veszteséget. Politikai és szakmai felelősség van, büntetőjogi felelősségre vonás nincs.
A BKK nem kapott kártérítést, a főváros lenyeli a veszteséget. Politikai és szakmai felelősség van, büntetőjogi felelősségre vonás nincs.
Karácsony Vitézyt és Tarlóst, Vitézy Tarlóst és a Dabóczi vezette BKK-t okolja a milliárdos buktáért.
Ítéletet hozott a választottbíróság az e-jegyrendszer ügyében: a kiépítésével 2015-ben megbízott német cégnek csak az előlegeket kell visszafizetnie, a BKK kárigényét nem tartották jogosnak.
Bíróságon folytatódik a fővárosi e-jegyrendszer ügye: rágalmazásért feljelentették a BKK volt vezérét, aki korrupciós kísérletet emlegetett.
A BKK német beszállítójának magyar cégvezetője tagadja a korrupciós vádakat, miután a BKK korábbi vezérigazgatója befolyásolási kísérletről beszélt az e-jegy projekttel összefüggésben. A befuccsolt e-jegyrendszer más részleteire is eltérően emlékeznek a szereplők. A témában heves vita folyt a fővárosi vizsgálóbizottság legutóbbi ülésén Tarlós István volt főpolgármester meghallgatásakor.
Karácsonyi ajándékként két újabb ágazatot nyújt át a kormány az általa kiválasztott vállalkozónak.
A londoni példa alapján készült volna a BKK-s jegyrendszer, ám a projekt végül kudarcba fulladt. Pedig nagy szükség lenne egy modern rendszerre, ezt a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, Vitézy Dávid sem látja máshogy.
Másfél év telt el azóta, hogy felmondta az elektronikus jegyrendszer szállítói szerződését, ám a Budapesti Közlekedési Központ még a perindításig se jutott el a hálózat kiépítését vállaló Scheidt & Bachmann ellen.
A vidéki városok közül elsőként Komárom-Esztergom megye székhelyén lehet okostelefonnal buszjegyet vásárolni.
Lehet teljes értékű e-jegy a most Budapesten tesztelt mobiljegyből, amelynek kudarcba fulladt elődjére milliárdokat dobtak ki. Mindenesetre sokat kell még költeni rá – a kivitelezésben oroszlánrészt kap a Mészáros Lőrinc érdekkörébe tartotó 4iG.
A budapesti tömegközlekedésben kezdik el a rendszer kísérleti programját, mielőtt az egész országban bevezetnék.
A vezetőfülkére kitett QR-kóddal kell majd érvényesíteni a mobilos jegyet.
Miközben Budapest közlekedésügyi vezetői hosszú évek óta szerencsétlenkednek az e-jegyrendszer megtervezésével, vannak városok, ahol ugyanilyen régóta jól működik a dolog. Hab a tortán, hogy az utasok számára lényegében fillérekért.
A megrendelt mennyiségből több mint 170 millió jegy és bérlet jön ki.
Pedig jóval kevesebből és jóval hamarabb meglehetett volna.
Forró témák várhatók a Fővárosi Közgyűlés mai rendkívüli ülésén.