Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A fővárosi közgyűlés szerdán úgy döntött, a jelenlegi hat helyett egyetlen cég fog csak engedélyt kapni városnéző buszok üzemeltetésére.
Központosítja a főváros a városnéző buszokat, jövőre már csak egyetlen cég járművei vihetik körbe a turistákat Budapesten – írja a 24.hu. Az előterjesztést a lehető legkisebb feltűnés mellett, zárt ülésen tárgyalták, és a főpolgármester is csak arról beszélt, hogy egyszer egy ilyen busz meghúzta a kocsiját.
Jelenleg hat cég működtet városnéző buszokat Budapesten, de a főváros szerdán a közgyűlésen zárt ülésen úgy döntött, egyetlen cég kezébe adja az üzemeltetés jogát. A testület fideszes többsége által megszavazott javaslat szerint 2017. január 1-től már csak az úgynevezett koncessziós eljárásban kiválasztott cég vagy konzorcium végezheti ezt a tevékenységet, a koncessziós jog pedig húsz évre szólna.
Az előterjesztésben az áll, hogy a koncessziót közlekedésszakmai és gazdálkodási szempontok alapján egy jogosult részére célszerű kiírni, vagyis a főváros el akarja kerülni, hogy több cég versenyezzen a turisták kegyeiért, egyetlen vállalkozást akarnak helyzetbe hozni. A jelentkezőknek (kizárólag zártkörű részvénytársasági formában működő cégeknek), vállalniuk kell, hogy tavasztól őszig legalább 25, az előírt környezetvédelmi szintet teljesítő buszt üzemeltetnek. Az viszont nem derül ki, hogy mik a műszaki feltételek, mert ez a melléklet egyszerűen kimaradt az előterjesztésből.
A koncessziós díj két részből állna, egy fix összegből, illetve a minimális 25 busz felett járművenként is fizetni kellene. A koncessziós eljárásban viszont a megajánlott díj csak 40 százalékos súllyal esne latba, 60 százalékot az üzleti tervvel, illetve a szakmai koncepcióval lehetne elérni, vagyis a szubjektív szempontok erősebbek, mint a számszerűsíthetők. A reménybeli buszüzemeltetőnek emellett vállalnia kellene, hogy betartja az arculati előírásokat, például formaruhába öltözteti az alkalmazottait.
Totális központosítást tervez a turizmusban az Orbán-kormány
Egy új, erősen központosított állami intézményrendszerrel venné át az idegenforgalom irányítását a kormány: a legfontosabb sporteseményektől kezdve a nagy koncerteken és fesztiválokon át mindent központilag koordinálnának, sőt, lenne egy sor esemény, amit maguk szerveznének - tudta meg a hvg.hu.
A hvg.hu már februárban azt írta egy, a birtokába került előterjesztésre hivatkozva, hogy az idegenforgalom irányítását egy központosított állami intézményrendszerrel venné át a kormány, ennek része az is, hogy Budapesten is létrejönne egy központi turizmusfejlesztési szervezet, aminek saját bevételeit egyebek mellett „saját hop-on hop-off” városnéző buszok üzemeltetése biztosítaná.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Borítékolható volt az Ukrajna csatlakozása elleni, a „nemzeti konzultációknál több, a népszavazásnál kevesebb” voksolás eredménye, amelynek nem csak a nemzet állítólagos egységének demonstrálása volt a célja, hanem a kampánygépezet éles tesztelése is.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.