Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Egy éven keresztül csaknem tízmillió forintért járhatnak taxival repülőtérre a képviselők és mehetnek haza késő este az Országház dolgozói. 2012-13 között 21,6 milliót költöttek el ugyanerre – írja a Bors.
A lap a parlamenti honlapon találta meg az idén július 1-jétől 2017. június 30-ig hatályos szerződést, amelyet az Országgyűlés Hivatala és a Főtaxi kötött. Eszerint 9 millió 906 ezer forint keretösszegre szerződtek a céggel. A teljes összeget nem kötelező kihasználni.
A Bors által kikért adatokból kiderült, hogy korábban még ennél is többet is költött a hivatal taxizásra.
Az Országgyűlés 2011 végén váltott taxitársaságot: 2016 februárjáig az RT5 Taxi Holdinggal szerződtek, bár az utolsó két évben, idén októberi kifutással, párhuzamosan a Taxiplus Kft.-vel is volt szerződésük. Ezalatt 2,7 és 9,6 millió forint között mozgott az évente–másfél évente eltaxizott összeg.
2012 májusa és 2013 decembere között azonban összesen 21,6 milliót fizetett ki a hivatal az RT5 Taxinak – olvasható a cikkben.
A lap felveti, hogy vajon miért kell az adófizetőknek állniuk a taxizást, ha a parlamenti képviselőknek üzemanyag-térítés, ingyen BKV-bérlet és tisztességes fizetés is jár.
Az Országgyűlés Hivatala a Bors kérdéseire azt válaszolta: a taxiszolgáltatást a képviselők és a hivatali dolgozók vehetik igénybe, ha külföldi kiküldetésük során a repülőtérre vagy onnan vissza utaznak. Ha a dolgozók késő éjszakába nyúlóan végzik feladataikat, akkor is jár nekik a parlamenti taxizás – tették hozzá.
Arra a kérdésre, hogy miért pont a Főtaxit választották, azt válaszolták: Budapesten a szolgáltatások árai azonosak a szolgáltatóknál és az éves összeg nem éri el a közbeszerzési értékhatárt. Mivel korábban más társaságokkal szerződtek, most éppen a Főtaxi jött számításba – magyarázták.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak, hanem már év közben folyósít 150 milliárd forintot.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja. HVG-portré.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.