szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindenki drágábban akarta megcsinálni a Nagyvárad és Lehel tér közötti szakaszt a becsült 40 milliárd forintnál, ezért eredménytelen lett a közbeszerzés.

A BKV tenderére öt ajánlat érkezett, de még az 5 százalékos tartalékkerettel sem futotta volna a pénzből egyik ajánlatra sem. A Swietelskytől a Strabagig számos tagja volt az öt konzorciumnak, de mindegyik többre kalkulálta a költségeket a becsült 40 milliárd 425 millió forintnál. Ebből az összegből 9 megállót kellett volna felújítani a 3-as metróvonalon, beleértve a liftek beépítését is.

Tarlós István főpolgármester a napokban úgy nyilatkozott: a főváros arra számít, hogy az eddigieknél „épelméjűbb” árajánlatok érkeznek a tenderekre. Igaz, hozzátette, hogy azokban már a kiviteli, vagyis részletesebb tervek alapján kérnek ajánlatot. Ezt a közbeszerzést azonban még az engedélyezési tervek alapján írták ki, a mérnöki munkák befejezése is a nyertes feladata lett volna.

A déli szakasz felújítása a tervek szerint 2017. június 15-én indul és 2018. szeptember 30-áig tart, az északi szakasz teljes lezárása 2017. október elsején kezdődik és 2018. szeptember 30-án fejeződik be, a középső szakaszt 2018. október elsején zárják le és 2019. szeptember 26-ára fejeződnek be a munkák. A Lehet téri és a Nagyvárad téri állomások és a csatlakozó pályák felújítását 2019. szeptember 27. és 2020. február 10. között végzik el.

Kérdés, hogy addig kibírja-e a 3-as metró, mert a múlt héten is a Nagyvárad és Lehel tér között kellett lezárni, és ennek a vonalnak az üzembiztonságát a szakemberek is kifejezetten rossznak minősítik.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!