Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Mégsem adna ingyen Interrail vasúti bérletet minden 18 éves uniós fiatalnak az Európai Bizottság - jelentette a Financial Times (FT) brit üzleti lap uniós forrásokra hivatkozva.
A brüsszeli testület a tervezet költségeinek és megvalósíthatóságának elemzését követően elvetette a javaslatot, amelynek értelmében 18 éves korában minden uniós állampolgár kapna egy 22 napos időszak alatt korlátlan utazásra jogosító bérletet, hogy így bejárhassák az EU országait - írta az FT.
Violeta Bulc közlekedésügyi biztos korábban támogatásáról biztosította a javaslatot és közölte, megvizsgálják, hogyan lehetne előteremteni a forrásokat a kezdeményezéshez.
Becslések szerint a program évente mintegy kétmilliárd euróba kerülne, ráadásul számos logisztikai probléma is nehezítené a megvalósítást. Uniós tisztségviselők azt is megemlítették, hogy a javaslat tisztességtelen előnyben részesítene egyeseket másokkal szemben, azoknak ugyanis, akik nem Európa szárazföldi területein élnek, először el kellene jutnia valahogy a vasúti hálózathoz.
Az FT értesülései szerint a bizottság ehelyett olyan tervezettel készül előállni, amellyel utazási támogatásokban részesítenék az európai iskolákat.
Vincent-Immanuel Herr, a javaslatot kezdeményező német fiatalok egyike csalódottságának adott hangot a FT híreivel kapcsolatban. "Szégyenletes lenne, ha ebből is csak egy újabb tipikus EU-s javaslat válna" - mondta. "Nem a fiatalok ravasz trükkjéről van szó, ez alapvető fontosságú az unió megerősítése érdekében" - tette hozzá.
Ujhelyi István, az Európai Parlament közlekedési és turisztikai bizottságának alelnöke, a kezdeményezést elsőként felkaroló képviselők egyike azt mondta, hogy nem kapott előzetes, hivatalos értesítést a bérletprogram esetleges blokkolásával kapcsolatban megjelent információkról.
"Az Interrail-bérlet kapcsán a jövő héten előre leegyeztetett találkozóm van az érintett uniós biztosokkal, Violeta Bulccal és Navracsics Tiborral. Az Európai Bizottság tagjai és tisztségviselői biztosak lehetnek abban, hogy nem fogom hagyni az Interrail-program szőnyeg alá söprését és kivéreztetését" - közölte Ujhelyi az MTI-vel.
"Ez egy olyan program, amelyre szükség van a válságoktól sújtott európai közösség újraegyesítéséhez" - mondta a szocialista képviselő. Szerinte "nehéz akadályokon át vezetett az út odáig, hogy az Európai Bizottság támogatását is meg tudjuk szerezni a javaslathoz".
Az Interrail Global összesen harminc országban biztosít utazási lehetőséget. A vasúti bérlettel egy meghatározott időszakon belül ingyen utazhatnak a fiatalok Európában, Magyarországtól Norvégiáig, Lengyelországtól Portugáliáig szinte bárhol.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.