Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A brit fővárosban óriási vitát váltott ki az Uber betiltása, többen a hírhedten drága, hagyományos taxik bojkottjára szólították fel a londoniakat.
A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London (TfL) a múlt hónap végén közölte az amerikai székhelyű taxivállalat londoni érdekeltségével, hogy nem állít ki számára új szolgáltatási engedélyt. A cég londoni működési jogosítványa szeptember 30-án lejárt.
A TfL azzal indokolta a döntést, hogy az Uber nem teljesíti a felelősségteljes vállalati tevékenység kritériumait, és ez számos közbiztonsági problémát vet fel. A hatóság például aggályosnak tartja, ahogy a cég az utasok elleni súlyos bűncselekményekről szóló bejelentéseket kezeli. A TfL emellett nem tartja megfelelőnek az Uber hozzáállását a sofőrök biztonsági háttérellenőrzéséhez, és azt a módot sem, ahogy a vállalat a gépkocsivezetők orvosi alkalmassági igazolásait beszerzi. A TfL felrótta azt is, hogy az Uber olyan szoftvert használ, amely akadályozza a hatósági ellenőrzést.
A döntés hatalmas tiltakozási hullámot indított el Londonban. A közösségi portálokon rengeteg felhívás jelent meg az egyébként világhírű – és hírhedten drága – hagyományos londoni taxik bojkottjára, mivel a széles körben elterjedt vélemény szerint a londoni taxisszervezetek nyomására született az Uber engedélyének visszavonásáról hozott döntés.
Az Uber londoni kitiltásáról szóló döntés megváltoztatását követelő – a TfL végzésének másnapján elindított – petíciót péntekig több mint 850 ezren írták alá.
Az Uber pénteken, a határidő lejárta előtt néhány órával nyújtotta be hivatalos fellebbezését londoni működési engedélyének megvonása ellen a westminsteri magisztrátusi bíróságon. A bíróság az első meghallgatást december 11-re tűzte ki. A TfL közölte, hogy a várhatóan hónapokig tartó fellebbezési folyamat idején az Uber folytathatja működését Londonban.
Dara Khosrowshahi, az Uber vezérigazgatója a múlt héten Londonba utazott, ahol a cég és a TfL által egybehangzóan "konstruktívnak" minősített tárgyalást tartott Mike Brownnal, a Transport for London vezérigazgatójával. Sadiq Khan, London polgármestere – e minőségében a TfL elnöke – a hatalmas felháborodás és a tiltakozó hullám láttán személyesen kérte fel Brownt, hogy üljön tárgyalóasztalhoz az Uber vezetőjével.
Khan az elmúlt napokban több nyilatkozatában is utalt arra, hogy az Uber londoni engedélyének megvonásáról hozott döntés megváltoztatható, hangsúlyozta azonban, hogy a szigorú szabályokat a londoni taxipiac minden szereplőjének be kell tartania.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni, továbbra is hatósági eszközökkel próbálja alacsonyabban tartani az árakat. De sikerült?
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Dr. Kincse Csongor arról beszélt, hogy nem kapott egyértelmű választ, amikor a munkába állásról érdeklődött.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
Majorosi Marianna Orbán Viktor videója alatt írta meg a véleményét.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.