szerző:
hvg.hu

Névvita is hátráltathatja az új budapesti metrópótló buszok ügyének rendezését. Az Ikarus Egyedi Kft. az IKARUS vállalatcsoport szerint már nem használhatná ugyanis az IKARUS nevet, és emiatt perre mentek.

Egyre nehezebb követni az új budapesti metrópótló buszok ügyét, amiből egyelőre annyi biztos, hogy csak két busz van készen, de azok sem állhatnak forgalomba. A Modulo M168D típusú buszokat az Ikarus Egyedi Kft. gyártja, amely ráadásul már nem is használhatná az IKARUS nevet.

Az IKARUS vállalatcsoport hívta fel a figyelmet kedden arra, hogy az Ikarus Egyedi Kft. nemhogy IKARUS márkanevű buszokat nem gyárthat, hanem a cégnevében sem használhatná az IKARUS megnevezést, mivel a két társaságnak elvileg már nincs köze egymáshoz.

Közleményükben emlékeztettek, hogy 2006 februárjában a Széles Gábor többségi tulajdonában álló Műszertechnika vállalatcsoport visszavásárolta az IKARUS autóbuszgyártást az olasz-spanyol-francia tulajdonú IRISBUS-IVECO vállalatcsoporttól. Az IVECO azonban akkor még megtartotta az IKARUS csoport egyik kisebb, budapesti gyárát, az Ikarus Egyedi Autóbuszgyárat.

Az IKARUS visszavásárlásával párhuzamosan aláírtak egy licencszerződést, amely az IKARUS márkanév használatát szabályozta. Ennek értelmében az IKARUS márkanév kizárólagos tulajdonosa a Széles-csoport, a külföldi tulajdonban maradó Ikarus Egyedi Autóbuszgyár nem gyárthat IKARUS néven autóbuszokat, a nevet másra át nem ruházhatja, valamint a cég nevében is csak 10 éven keresztül, 2016. februárig használhatta az IKARUS nevet.

Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár később más tulajdonosokhoz került, de a cég nevéből a szerződés ellenére nem került ki az IKARUS szó. Az IKARUS tulajdonosi köre ezért pert indított, hogy kötelezze a bíróság az Ikarus Egyedi Kft.-t az IKARUS márkanév törlésére a nevéből.

A per 2017-ben kezdődött, az Ikarus Egyedi Kft. vitatta a védjegy érvényességét, de a bíróság a Széles Gáboréknak adott igazat. A következő tárgyalás 2018 márciusában lesz a Fővárosi Törvényszéken, és ott elsőfokú ítélet az IKARUS csoport szerint, amely a névper lezárása után kártérítési pert indít a jogosulatlan névhasználat miatt az Ikarus Egyedi Kft.-vel szemben.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Kate Beckinsale-t sem kell félteni, ha bunkó kommentelőkről van szó

Kate Beckinsale-t sem kell félteni, ha bunkó kommentelőkről van szó

Csalók éltek vissza a Nemzeti Közművek nevével

Csalók éltek vissza a Nemzeti Közművek nevével

Ez már tényleg egy korszak vége: a Samsung feladta a Blu-rayt

Ez már tényleg egy korszak vége: a Samsung feladta a Blu-rayt

Örök kérdés, hogy meddig érdemes tenni egy kapcsolatért

Örök kérdés, hogy meddig érdemes tenni egy kapcsolatért

Nincs altatóorvos, a kardiológus altat a miskolci kórházban

Nincs altatóorvos, a kardiológus altat a miskolci kórházban

Orbán Viktor 2016-ban még mindent megígért az MTA-nak

Orbán Viktor 2016-ban még mindent megígért az MTA-nak