Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Ritka alkalomnak voltunk szemtanúi szerdán késő este a Lehel téren, amikor a BKV magyar gyártású metrópótlónak szánt autóbuszai közül az egyik ténylegesen metrót pótolt. A 180 busz közül mindössze 5 érkezett meg határidőre, azok is csak alkalmanként, általában késő este merészkednek ki metrót pótolni.
Az Ikarus Egyedi autóbuszgyár eredetileg 180 metrópótlónak szánt busz leszállítására kapott megbízást, ezek közül végül csak 30 került volna a BKV tulajdonába, 150-et a Volánbusz rendelt. Ám a második, meghosszabbított leszállítási határidőre is csak öt példány érkezett meg a BKV, és nulla a Volánbusz állományába.
Eleinte a leszállított öt jármű sem állhatott forgalomba, különböző, csuklószerkezeti- és kanyarodási problémák miatt - ezt Szedlmajer László, a BKV autóbusz-és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese írta egy nyilvános fórumon. Hozzátette, a busz ugyan korlátozottan forgalomképesnek tekinthető, de nem jó, nem komfortos a vezetése sem járművezetői, sem közlekedési partneri, sem utas-szempontból.
Azóta ugyan folynak a tesztek, a BKV-hoz megérkezett metrópótlónak titulált buszok már több fővárosi vonalon futják próbaköreiket. A metrópótlásban azonban csak alkalmanként vesznek részt, úgy tudjuk, azt is csak késő este teszik, amikor a legkisebb a forgalom.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.