Döntött a BKV, nem kéri a csődbe menekülő magyar gyártó buszait

Egy kínos történet vége: a buszok nem készültek el időre, minőségi kifogásokat is megfogalmaztak azokkal kapcsolatban a szakemberek, és végül új buszok nélkül marad egyelőre Budapest, pedig nagyon kellenének a járművek.

  • MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu
Döntött a BKV, nem kéri a csődbe menekülő magyar gyártó buszait

A BKV eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött megrendelési szerződéstől, amely 30 Modulo csuklós busz vételéről szól – így döntött a vállalat igazgatósága.

A Volánbusz Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. 2017. január 16-án 180 Modulo M168d típusú csuklós busz adásvételéről írt alá szerződést. 2017. december 20-án pedig a Volánbusz, a BKV és az Ikarus kft. háromoldalú szerződést kötött 30 jármű átruházásáról.

A buszok közül a teljesítés határidejének lejártáig, 2018. április 11-ig, illetve az azt követő, szerződésben rögzített további 90 napos időszak leteltéig mindössze 10 járművet vett át a BKV. A cég ezért nem szerződésszerű teljesítésre hivatkozva eláll a szerződéstől és kötbérigényét is érvényesíteni fogja – közölték szerdán.

Emellett a BKV az Ikarus Egyedi Kft.-vel kapcsolatos egyéb szerződéseit is felülvizsgálja, és ennek eredményétől teszi függővé a további lépéseket.

A BKV álláspontjáról többet itt olvashat.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.