szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

A pécsi városi közlekedést lebonyolító vállalat udvarán kivett akkumulátorral állnak a 2014-ben forgalomba állt VDL típusú buszok, miközben a város 40 drága elektromos járművet venne. A közlekedési vállalat szerint a telephelyen álló buszokat csak javítják.

A 2005-ös gyártású, Pécsre 2014-ben érkezett 13 darab VDL Ambassador típusú autóbusz a városi közlekedést lebonyolító Tüke busz telephelyének egyik sarkában áll, írja Facebookján az Omnibusz blog. A szakmai oldal azt írja, 

a buszok nyitott ajtóval, akkumulátoruktól megszabadítva állnak a telephelyen, ettől függetlenül a rossz anyagi helyzetben lévő város minden további nélkül fizeti az autóbuszok lízingdíját.

Megkérdeztük az üzemeltető Tüke buszt, hogy mi az oka, hogy a buszokat leállították, illetve hogy igaz-e, hogy az akkumulátorokat is kiszedték. A Tüke busz kérdésünkre azt írta,

tény, hogy Tüskésréti úti telephelyükön állnak javítás alatt álló buszok, egyes járművekből pedig az akkumulátor is hiányozhat. Ennek oka, hogy az akkumulátorok töltés alatt vannak, ami csak ilymódon oldható meg.

Kengyel Kristóf, az Omnibusz blog szerzője azonban azt mondta lapunk kérdésére, a 13 VDL típusú buszt már januárban kivonták a forgalomból, hónapok óta alig látták őket az utcákon,

az tehát elég furcsa, hogyha azóta javítják őket.

40 elektromos busz egy dombos városba?

Az Omnibusz blog posztja arra is kitér, a város most 40 újabb elektromos busz vásárlását jelentette be. Írtunk már róla, hogy Pécs egyszer már belekezdett elektromos buszok beszerzésébe, de az kudarcot vallott. A város ugyanis az Ikarus Egyeditől rendelt buszokat, előre lefixált összegű uniós támogatásból, az Ikarus Egyedi azonban váratlanul árat emelt, amit az önkormányzat szerint nem indokolt meg számukra elfogadható módon. A buszgyár azóta csődeljárás alá került, így a buszok leszállítására nem sok esély maradt.

Az újabb elektromos buszbeszerzésre reagálván még a városháza-párti Pécsma is azt írta, a városi közlekedés teljesen elektromos buszokra cserélése aggályos lenne egy olyan városban, amely tele van emelkedőkkel. A cikkben ugyan még 100 elektromos busz beszerzéséről beszélnek, egy ekkora város közlekedésének 40 jármű is jelentős részét teszi ki, azaz ezek esetleges problémái erőteljesen megnehezítenék a közlekedés fenntartását. A városháza arra vonatkozó kérdésünkre, hogy miért nem olcsóbb, dombos terepen is könnyebben üzemeltethető buszokat vesznek, annyit reagált:

az ügyben döntés, határozat még nem születetett.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!