Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Ez már a harmadik próbálkozás, amely szavaztatná a népet a Rómairól, de a korábbiakból nem lett semmi.
A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint ismét hitelesített a Kúria egy a Római-partra vonatkozó népszavazási kérdést. A kérdésfeltevés így szól:
Egyetért-e Ön azzal, hogy a Csillaghegyi-öblözet római-parti szakaszának árvízvédelmét szolgáló árvízvédelmi létesítmény a Nánási út–Királyok útja-nyomvonalon valósuljon meg?
Mivel az Aranyhegyi-árok védműve épülhet, de attól függetlenül is, Budapest főpolgármestere és városvezetése a Kúria döntését határozott megkönnyebbüléssel fogadta, áll a közleményben.
A Római-partról először tavaly októberben ment át egy népszavazási kérdés, akkor konkrétan arra kérdeztek rá, hogy egyetértenek-e a választópolgárok azzal, hogy a közvetlenül a partélre épített mobilgátatat hagyta helyben egy rendelettel a fővárosi közgyűlés. A főváros ezelől a népszavazás elől ki is tért azzal, hogy összehívott egy rendkívüli közgyűlést, és visszavonta a határozatot, amire a kérdés vonatkozott.
A következő próbálkozás tavasszal, a választások után indult, ekkor egy magánszemély nyújtott be egy kérdést, mely így szólt:
Akarja-e, hogy a Duna Budapest római-parti szakaszán a parti sávban mobil árvízvédelmi gát épüljön?
Az akkori népszavazást is hitelesítették, az LMP és a Momentum is jelezte, hogy támogatja a népszavazást. A kezdeményezés viszont azóta elhalt. A Római-part szövevényes történetében egy éven belül ez tehát a harmadik alkalom lesz tehát, hogy a népszavazás esélye felcsillan.
Eközben Tarlósék már minden vízparti szakaszon megkezdenék, vagy meg is kezdték a munkálatokat a közelben – a Dunába torkolló Barát-és Aranyhegyi-patakok mentén és a pünkösdfürdői, Rómaitól északra található szakaszon is. A közvetlenül a Római-partra építendő mobilgát ügyében egyelőre nem történt semmi, a fővárosi közgyűlés legutóbb egy köztes megoldást fogadott el, mely szerint se a partélre, se a beljebb eső Nánási-Királyok útja vonalára nem épülne mobilgát, a védművet a parti ingatlanok kerítésvonalára építenék. Ezt azonban több év tervezés és kisajátítás előzné meg, egyelőre tehát nem várható gát a Rómain a Duna mentén. Most ráadásul népszavazás dönthetne arról, hogy esetleg mégis a Nánási-Királyok útjára kerüljön a gát nyomvonala.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.