Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Még hónapokig tart az elsősorban az autógyárakat sújtó globális chiphiány, amely a magyarországi összeszerelő üzemekben is fennakadást okozott.
„A mi gyártási tevékenységünket is hátrányosan érintette a hiány, ha pedig a brit autóipar egészét nézzük, a korábban szárnyaló ágazat az utóbbi hónapban húsz százalékkal kevesebbet termelt és ez jórészt az ellátási gondok miatt történt” – idézte a BBC Paul Willcoxot, a Vauxhall vezérigazgatóját.
A hiányt elsősorban az okozza, hogy amikor a koronavírus-járvány kitörése miatt tavaly megtorpant az autógyártás, a járművekbe szánt chipeket szállító cégek jelentős része profilt váltott és a szórakoztató elektronikai ipar számára kezdett termelni. Így amikor a járműipar talpra állt hirtelen komoly hiány alakult ki és a profilváltók egy része hosszabb távon sem tér vissza az autóiparba.
A helyzet azért vált súlyossá, mert a járműiparban jellemzően nem halmoznak fel jelentős raktárkészleteket, az alapanyagok és részegységek pontos ütemezés szerint érkeznek, akkor, amikor éppen szükség van rájuk. A hiány a magyar autógyárakban is éreztette a hatását, több üzemben át kellett szervezni a termelést, hogy elkerüljék a komoly fennakadásokat.
A korszerű járművek fedélzetén több száz chip található, ezeket elsősorban a motorteljesítmény szabályozására, a biztonsági berendezések, valamint a fedélzeti komputer működtetésére használják. Willcox szerint a válság eltarthat az év végéig, ám nincs szükség az ellátási láncok gyökeres átszervezésére. „A jelenlegi helyzet leginkább azt mutatja meg, hogy mennyire sérülékenyek a különféle iparágak” – magyarázta.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.