Azt tudják a cégvezetők, hogy a humor jó a marketingben, csak azt nem, hogy hogyan kell viccelni

Tartanak az üzleti vezetők a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint.

  • hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI
Azt tudják a cégvezetők, hogy a humor jó a marketingben, csak azt nem, hogy hogyan kell viccelni

Bár az emberek 91 százaléka szereti, ha a márkák viccesek, és 72 százalékuk választana egy humoros márkát a konkurenciával szemben, az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint.

Gretchen Rubin, az ötszörös New York Times-bestselleríró kezdeményezésére az Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) 14 ország több mint 12 ezer fogyasztóját és üzleti vezetőjét kérdezte. Az adatok szerint a fogyasztók 90 százaléka nagyobb valószínűséggel emlékszik vissza a vicces hirdetésekre, ennek ellenére azonban az üzleti vezetők szerint márkáik offline hirdetéseinek – mint a tévé, óriásplakát – csak 20 százaléka, az online hirdetéseknek pedig csak 18 százaléka használja aktívan a humort.

Ha egy márka humort használ, az emberek nagyobb valószínűséggel vásárolnak tőle újra (80 százalék), ajánlják a márkát családtagjaiknak és barátaiknak (80 százalék), választják a márkát a konkurenciával szemben (72 százalék), és többet költenek az adott márkára (63 százalék).

Az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor alkalmazásától az ügyfélkapcsolatokban, miközben 89 százaléka lát lehetőséget a humor felhasználására az ügyfélélmény javítása érdekében.

85 százalékuk azt is állítja, hogy nem rendelkezik a humor sikeres megvalósításához szükséges adatfelismerésekkel vagy eszközökkel.

Az üzleti vezetők többsége azt mondta, bátrabban használna humort az ügyfelekkel való kapcsolattartás során, ha jobb rálátása lenne az ügyfelekre (55 százalék), 32 százalék szerint pedig segítene, ha hozzáférnének az olyan fejlett technológiákhoz, mint a mesterséges intelligencia (32 százalék).

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.

Medián: A többség már Orbánnál alkalmasabb kormányfőnek tartja Magyart 

Medián: A többség már Orbánnál alkalmasabb kormányfőnek tartja Magyart 

Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak – derül ki a HVG számára készült Medián-felmérésből. A többség tavaly még Orbánt látta alkalmasabb kormányfőnek, idén viszont már Magyart.