Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A Magyar Ásványolaj-szövetség főtitkára azt mondja, hogy folyamatosan javulni fog a helyzet az üzemanyagokra kivetett hatósági ár eltörlését követően, de a bevezetése előtti szolgáltatási színvonalat elérni még hosszú idő lesz.
A kormány kedd éjjeli, az ársapka eltörléséről szóló döntése visszahozza a magyar piacra az üzemanyag-importőröket, a helyzet fokozatosan lesz egyre jobb, de a bő egy évvel ezelőtti – a hatósági ár bevezetése – előtti állapotot, amikor éjjel-nappal bármilyen termék korlátozás nélkül megvásárolható volt valamennyi töltőállomáson, még hónapokba fog telni elérni – nyilatkozta az InfoRádiónak a Magyar Ásványolaj-szövetség főtitkára.
Grád Ottó szerint az importőrök számára létkérdés, hogy újrainduljon az üzemanyagok behozatala, most mérik fel a lehetőségeket, de időbe telik, amíg a megfelelő közúti, vasúti és folyami szállítókapacitásokat 13 hónap után újra kiépítik.
A főtitkár arra is figyelmeztetett, hogy a vízi szállítás esetében az is nagyon fontos, hogy a Duna vízállásának függvényében indíthatók uszályok Magyarország irányába.
Hozzátette: a fogyasztásban is elindulhat a konszolidáció, azaz megkezdődik a visszatérés a normál fogyasztási szintre, mert az elmúlt napokban egyfajta pánikreakcióként olyan extrém terhelés érte a kutakat, amelynek képtelenség volt megfelelni. Az elmúlt hétvégén csak a Mol adatai alapján benzinből kétszeres, gázolajból másfélszeres mennyiséget adtak el a töltőállomásokon egy normál hétvége forgalmához képest.
Ársapka már nincs. De mikor lesz benzin?
Attól még, hogy megszüntették a két kiválasztott üzemanyag hatósági árát, varázsütésre nem áll helyre az ország benzin- és gázolajellátása. A Mol szerint is hetekig tarthat, míg termelési oldalról enyhíteni tudnak a helyzeten, a teljes stabilizálódás pedig hónapokat vehet igénybe. A kormány addig is hárítja a felelősséget, és a káosz okozójaként a saját, felelőtlen intézkedései helyett megint Brüsszelre mutogat.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A kormányzati beruházási ügynökség ajánlgatott nekik két óriási területet a szomszédos Csomád külterületén.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A mikroorganizmusok egy része kifejezetten hasznos a bőrünk számára.