Későbbre halasztják a végleges döntést a belső égésű motorral szerelt autók betiltásáról

Németországnak feltételei vannak.

  • hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI
Későbbre halasztják a végleges döntést a belső égésű motorral szerelt autók betiltásáról

Elhalasztotta az Európai Unió Tanácsa az új gyártmányú benzin- vagy dízelmotoros autók értékesítésének 2035-től való betiltásáról szóló végszavazást – adta hírül a Politico. A lap azt írja, hogy a voksolást eredetileg március 7-én tartották volna, és csak formalitásnak tűnt, mivel a tagállamok már korábban megállapodtak a kérdésben.

Németország közlekedési minisztere, Volker Wissing azonban jelezte: Berlin nem adja a hozzájárulását, amennyiben az Európai Bizottság nem nyújt be javaslatot arra vonatkozóan, hogy 2035 után hogyan lehetne szintetikus üzemanyagokat használni a belső égésű motorokban.

A cikk szerint Olaszországnak, Lengyelországnak és Bulgáriának is vannak fenntartásai az intézkedéssel kapcsolatban. Az Európai Unió soros elnöki posztját betöltő Svédország illetékes diplomatája azt közölte, hogy a tagállamok EU-nagykövetei a kellő időben visszatérnek majd a kérdésre.

Az Európai Parlament és a 27 uniós tagállam október végén jutott megállapodásra a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítésének 2035-től való betiltásáról. Az egyezség részét képezi az unió azon törekvésének, hogy lehetőleg nullára csökkentsék a közlekedés károsanyag-kibocsátását az EU-ban.

Az EU klímaváltozás elleni intézkedéscsomagja keretében a károsanyag-kibocsátást 2030-ig 55 százalékkal tervezik csökkenteni az 1990-es évekhez képest, míg a klímasemlegességet 2050-re érnék el. A gyártók a következő évtized közepétől csak olyan személy- és kisteherautókat hozhatnak forgalomba, amelyek nem bocsátanak ki klímakárosító üvegházhatású gázt.

A belső égésű motorral hajtott új autók értékesítésének tilalma azonban heves vitákat szült a jelentős autóiparral rendelkező Németországgal. Az Európai Tanáccsal elért megállapodást február közepén az Európai Parlament is jóváhagyta.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.