Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Megint járattörlések, többórás késések, kígyózó sorok várhatják a nagyobb európai repülőtereken az utazni vágyókat, a Ryanair pilótái is sztrájkolnak.
A nyári repülőjáratokat Európa-szerte fennakadások fenyegetik, miután az Eurocontrol személyzetét képviselő szakszervezet munkabeszüntetésre készül - írja az Independent.
A légi közlekedés szereplői már tavaly nyáron is sztrájkoltak, a sztrájkhullám akkor budapesti járatokat is érintett. Akkor járattörlések, többórás késések, kígyózó sorok várták a nagyobb európai repülőtereken az utazni vágyókat. A koronavírus utáni újraindulás azért okozott gondot, mert miközben egyre többen akartak utazni, a repülőtéri kiszolgáló cégek és a légitársaságok munkaerőhiánnyal és sztrájkokkal küzdöttek, ami máig nem oldódott meg.
Ahogy az Independent írja, a légiforgalmi irányítók most olyan kérdések miatt sztrájkolnának, mint a munkaerő-felvétel, a vezetői magatartás és a munkarend, ezekkel kapcsolatban az Union Syndicale Bruxelles (USB) érdekképviseleti szervezet levélben fordult az Eurocontrol vezetőihez, amelyben kijelentették, hogy mindössze
öt nappal jelzik előre a sztrájk kezdetét, ami már a jövő héten bekövetkezhet.
Az Eurocontrol megerősítette, hogy megkapta a szakszervezet levelét, és közölték: "A munkabeszüntetés konkrét időpontját nem jelentették be, ez csak egy előzetes figyelmeztetés volt. Az Eurocontrol folyamatos párbeszédet folytat az USB-vel és az összes többi szakszervezettel a helyzet megvitatására, és bíznak a pozitív kimenetelben."
Ráadásul július 15-én és 16-án sztrájkolnak a Ryanair diszkont légitársaság pilótái is, a brüsszeli Charleroi repülőtérről ezeken a napokon nem indulnak járatok – írta pénteken a RTBF közszolgálati média.
A munkabeszüntetés oka, hogy a menedzsment úgy döntött, a nyári, nagyobb forgalmú időszakban felülvizsgálja pilótái pihenőidejét. A hírportál szerint a cég vezetése nem reagált a pilóták ultimátumára.
A magánszektorbeli alkalmazottak nemzeti szakszervezete (CNE) honlapján közzétett sajtóközleményben az áll, hogy a Ryanair októbertől fel kívánja mondani valamennyi Belgiumban állomásozó pilótája munka- és pihenési rendjét garantáló kollektív szerződést, annak ellenére, hogy ez törvényellenes.
A CNE szerint, aggályos az is, hogy a koronavírus járvány kitörésének kezdetén a pilóták bérét 20 százalékkal csökkentette a légitársaság, amit annak ellenére se hajlandók visszaállítani, hogy a vállalat ismét hatalmas nyereséget termel. "A vállalat még odáig is elmegy, hogy a jövőbeni kollektív tárgyalások előfeltételéül szabja, hogy a pilóták előbb mondjanak le a vállalat múltbeli mulasztásai miatt indított jogi lépéseikről. Ez egész egyszerűen munkavállaló alapvető egyéni jogainak lábbal tiprása" – írják a sajtóközleményben.
A szakszervezet arra is felhívta a figyelmet, hogy a Ryanair nem tartja be azokat a szabályokat, amelyek a Belgiumban működő összes többi légiközlekedési szereplőre vonatkoznak, ami tisztességtelen versenyelőnyt teremt más belga és európai légitársaságokkal szemben is.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A Tisztelet Társasága alapítója hosszú betegség után halt meg, 54 éves volt.
14 kilót fogyott a német aktivista.
Fedinec Csilla szerint enyhíthető lett volna a feszültség a kárpátaljai magyar férfi halála ügyében, ha értelmes párbeszéd indul Ukrajnával.