Milyen juttatások adhatók a munkavállalóknak a nyári pihenés finanszírozására?
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Kilenc évvel a per megindítása után kimondta a bíróság, jogellenesen próbálták eltitkolni, kik kaptak pénzt az MNB alapítványaitól.
Az újságíró győzelmével ért véget az MNB alapítványai ügyében indított adatigénylési per az Emberi Jogok Európai Bíróságán. Nem ment gyorsan: 2015 elején indult, ez volt a legelső a több száz ügy közül, amelyben Karsai Dániel a Transparency International Magyarországgal együtt dolgozott. Az alkotmányjogász, aki gyógyíthatatlan betegsége miatt idén márciusban befejezte ügyvédi tevékenységét, és kollégái azóta a letelepedési kötvények, a tao-pénzek és a 35 évre osztogatott állami koncessziók nyilvánosságra hozataláért is sokat tettek, a múlt héten pedig az első ilyen ügy is eljutott az ítéletig.
A TI Magyarország a HVG blogján foglalta össze, mi történt az elmúlt években. Emlékezetes, 2014-ben a Magyar Nemzeti Bank 267 milliárd forintot tolt alapítványokba, erről mondta Kósa Lajos azt, hogy „elvesztette közpénz jellegét”. 2015 elején Zöldi Blanka, aki most a Lakmusz.hu főszerkesztője, a Direkt36 munkatársaként közérdekű adatigénylésben kérte ki, hogy a jegybanki alapítványok kinek és mennyi pénzt fizettek ki PhD-ösztöndíj, kutatói mobilitás, konferenciarészvétel és tananyagfejlesztés címen, azonban az alapítványok nem adtak ki információt.
Az újságíró és az őt képviselő TI Magyarország pert indított, ez 2016-ra jutott el ítéletig, de ez csak részsiker lett, a bíróság szerint ugyanis a magánszemélyekre vonatkozó adatokat titokban lehetett tartani. Ezért a felperes az Alkotmánybírósághoz fordult. Az Ab pedig ugyan két évvel később arra kötelezte a parlamentet, hogy törvényben rendezze a közpénzből magánszemélyeknek adott támogatás átláthatóságát, a konkrét ügyben elutasította az adatigénylést. Emiatt fordult a TI az Emberi Jogok Európai Bíróságához, amely további öt és fél évvel később kimondta: a magyar kormány megsértette az európai emberi jogi egyezményt azzal, hogy nem engedte megismerni, kik kaptak pénzt az alapítványoktól.
A TI Magyarország azt is megírta: időközben a parlament elfogadta a közérdekű vagyonkezelő alapítványokról szóló törvényt, a 33 ilyen alapítványnak több ezer milliárd forint értékben adott át részvényeket, épületeket és termőföldet, és nem szólhat bele abba, hogy azok mit kezdenek ezzel a vagyonnal.
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Figyelembe kell venni azokat a feltételeket, amelyekkel mind a kiküldött, mind a társaság megfelel az adózási és számviteli előírásoknak, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvéből következő elvárásoknak.
A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.
Újabb fotót hozott a független országgyűlési képviselő.
Sokan rég elfeledett korok és távoli országok problémájának hiszik, de minap Európában is megjelent.
Szaporodnak a helyi önazonosság védelme nevében hozott rendeletek.
A miniszterelnök név szerint említette a Harcosok órája című YouTube-csatornának adott interjúban, de az elemző szerint ezzel neki nincs dolga.