Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A magyar–osztrák vasúttársaság az Európai Befektetési Bank hiteléből finanszírozná 13 új intercity motorvonat beszerzését a Stadlertől. A kormány március óta nem járul hozzá az ügylethez, a határidő szeptember vége.
Csak akkor lép életbe a GYSEV és a Stadler vonatbeszerzési szerződése, ha a megrendelő biztosítja a finanszírozás rendelkezésre állását. Ennek része egy, az Európai Befektetési Bankkal kötött finanszírozási szerződés, amelyhez viszont szükség van a kormány jóváhagyására. A kormány mindezt eddig nem adta meg – értesült a Világgazdaság.
Pedig a közbeszerzési eljárás lefolytatása után a Stadler már március 19-én elnyerte a megrendelést. A finanszírozási feltételek biztosítására szolgáló határidő szeptember 29. A megrendelés 9 (+ opcionálisan 4) darab intercity motorvonatra vonatkozik.
Lázár János közlekedési miniszter 2023 végén beszélt arról, hogy a magyar állam szeretne 100 százalékos tulajdonossá válni a vasúttársaságban, amelyben jelenleg csak 66 százalékos részesedése van. Az osztrák állami részesedés 28 százalékos.
Lázár egy héttel korábban indoklás nélkül kirúgta a vállalat vezérigazgató-helyettesét, Hana Dellemannt. A volt vezető munkaügyi pert indított, ami februárban peren kívüli megállapodással zárult. Leonore Gewessler osztrák miniszter Dellemann kirúgása kapcsán azt nyilatkozta, a korábban jól működő közös döntéshozatal a magyar és osztrák tulajdonos közt egyre nehezebben működik.
Volt már arra példa, hogy a magyar állam nem járult hozzá egy, a GYSEV-éhez hasonló hitelfelvételhez. A Budapest Airport Zrt. a koronavírus miatt került nehéz helyzetbe. A cég ezért pályázott 50 millió euróra az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banknál (EBRD).
A Budapest Airport idén év közepe óta többségi állami tulajdonban van.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt elnöke Szabó Tündére utalva reagált a Róka Rékáról szóló hírekre.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.