Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A magyar–osztrák vasúttársaság az Európai Befektetési Bank hiteléből finanszírozná 13 új intercity motorvonat beszerzését a Stadlertől. A kormány március óta nem járul hozzá az ügylethez, a határidő szeptember vége.
Csak akkor lép életbe a GYSEV és a Stadler vonatbeszerzési szerződése, ha a megrendelő biztosítja a finanszírozás rendelkezésre állását. Ennek része egy, az Európai Befektetési Bankkal kötött finanszírozási szerződés, amelyhez viszont szükség van a kormány jóváhagyására. A kormány mindezt eddig nem adta meg – értesült a Világgazdaság.
Pedig a közbeszerzési eljárás lefolytatása után a Stadler már március 19-én elnyerte a megrendelést. A finanszírozási feltételek biztosítására szolgáló határidő szeptember 29. A megrendelés 9 (+ opcionálisan 4) darab intercity motorvonatra vonatkozik.
Lázár János közlekedési miniszter 2023 végén beszélt arról, hogy a magyar állam szeretne 100 százalékos tulajdonossá válni a vasúttársaságban, amelyben jelenleg csak 66 százalékos részesedése van. Az osztrák állami részesedés 28 százalékos.
Lázár egy héttel korábban indoklás nélkül kirúgta a vállalat vezérigazgató-helyettesét, Hana Dellemannt. A volt vezető munkaügyi pert indított, ami februárban peren kívüli megállapodással zárult. Leonore Gewessler osztrák miniszter Dellemann kirúgása kapcsán azt nyilatkozta, a korábban jól működő közös döntéshozatal a magyar és osztrák tulajdonos közt egyre nehezebben működik.
Volt már arra példa, hogy a magyar állam nem járult hozzá egy, a GYSEV-éhez hasonló hitelfelvételhez. A Budapest Airport Zrt. a koronavírus miatt került nehéz helyzetbe. A cég ezért pályázott 50 millió euróra az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banknál (EBRD).
A Budapest Airport idén év közepe óta többségi állami tulajdonban van.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?