Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A drogériai termékek árait is le kell jelenteniük a boltoknak az Árfigyelőbe.
„A magyar családok védelme és a kiskereskedelmi verseny élénkítése érdekében” a kormány az árfigyelő rendszerbe tartozó termékek körének kibővítésére készül, az erről szóló rendelet tervezete felkerült a kormányzati honlapra társadalmi egyeztetésre. Az egyeztetés május 27-éig tart.
Az új termékkategóriák, amelyekkel már 142 termék árai lesznek online nyilvánosak:
A tervezetet a Nemzetgazdasági Minisztérium épp akkor bocsátotta társadalmi egyeztetésre, amikor életbe lépett a drogériákra vonatkozó 15 százalékos árrésstop. A fenti lista épp azokat a termékfajtákat tartalmazza, amelyekre a kormány kibővítette az árrésstopot.
A kiskereskedőknek mindennap le kell jelenteniük a Gazdasági Versenyhivatal által üzemeltetett Árfigyelőbe az alkalmazott áraikat. Az Árfigyelő platformot a kormány és a GVH sokáig ünnepelték mint az infláció letörésének egyik sikeres eszközét, mint ami „öldöklő árversenyt” hozott a kiskereskedelemben. A sikerpropaganda addig tartott, amíg a „földbe döngölt” infláció újra fel nem ütötte a fejét – ezek szerint az Árfigyelő mégsem volt olyan sikeres.
Mindenesetre a figyelt termékkört kibővítették, jelen állás szerint úgy tűnik, hogy az Árfigyelő leginkább a kormány dolgát teszi könnyebbé, amennyiben egyszerűen követhetik a termékek árának alakulását. Az árakat ugyanis a nagy láncok automatikusan lejelentik, attól függetlenül, hogy az Árfigyelőt használja-e a lakosság.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.