Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Hegyi Zsolt szerint a buszok „ugrásra készen” állnak majd.
Kétszáz mentesítő busszal készül a hétvégére és az előre nem látható hibákra a MÁV – minderről Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója írt a Facebookon. A buszok szerinte „ugrásra készen” fognak állni a legforgalmasabb vasútvonalak térségében, hogy haváriahelyzetben minél gyorsabban szállíthassák tovább az utasokat.
„Műszaki hiba sajnos bármikor felléphet és gondot okozhat, de a MÁV-csoport mindent elkövet ezek megelőzéséért – például a múlt héten gondot okozó sorompók átvizsgálásával, ami jelenleg is zajlik a Siemens munkatársaival együttműködésben” – írta.
Hegyi szerint erősítenek mentesítővonat-fronton is: a Keresztespók InterRégió ezúttal emeletes KISS motorvonattal közlekedik majd a Balaton északi partján, valamint ismét bevetik a Szitakötő InterRégiót is, a Tópart IC-k egy részét pedig tripla FLIRT motorvonattal indítják, ami 600 klimatizált ülőhelyet jelent.
A balatoni fővonalon szombaton omlott össze a vasúti közlekedés, miután Érd és Tárnok között meghibásodott egy sorompó. Lázár János úgy reagált minderre, hogy próbálta a Siemensre rákenni a hibát, mert a cég szállította a sorompókat és a biztosítóberendezést tíz éve. Szombaton azt is bejelentette, hogy megtérítik az utasok jegyárát a kellemetlenségek miatt.
Bár a műszaki hibát szombaton késő estére kijavították, a zavartalan forgalom biztosítása érdekében 300 autóbuszt állítottak készenlétbe vasárnap és hétfőn, hogy egy esetleges újabb hiba esetén is biztosítani lehessen a szolgáltatást.
Hegyi pénteken arról beszélt a vg.hu-nak, hogy a késési biztosítás június 1-jei bevezetése óta mintegy 45 ezer jegy árának felét, 10 ezernek pedig a teljes árát visszatérítették összesen 36 millió forint összegben, ennek kicsivel kevesebb mint a fele a pünkösdi hosszú hétvégén jött össze.
A MÁV-vezér beszélt a klimatizált járatokról is. Azt mondta, nem minden járatuk klimatizált, de szervezéssel megoldható, hogy aki akar, az légkondicionált járművel utazzon. A MÁV-csoport a főszezonban, június 21-ét követően kereshetővé teszi értékesítési csatornáin a klímás járatokat, ezeket hópihe jel mutatja. Nyáron úgy osztják el az erőforrásokat, hogy naponta legalább egyszer garantáltan el lehessen jutni klímás járművel is a településekre. Ahol ez vonattal nem oldható meg, ott klímás Volán-busz vagy vonatpótló MÁV-busz fog közlekedni.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Orbán Balázs egész Magyarország nevében óhajtotta ezt, és azzal biztatott, hogy Varga Juditnak sikerült.