Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A MÁV-vezér szerint késő estére rendbe hozták a meghibásodott sorompót, de „valami biztosan nincs rendben”, ha fél napig tartott.
Összeomlott a vasúti közlekedés a balatoni fővonalon szombaton, miután Érd és Tárnok között meghibásodott egy sorompó. Bár a műszaki hibát szombaton késő estére kijavították, a zavartalan forgalom biztosítása érdekében 300 autóbusz áll készenlétben vasárnap és hétfőn, hogy egy esetleges újabb hiba esetén is biztosítani lehessen a szolgáltatást.
Erről Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója beszélt a kelenföldi pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón. Ugyanott Nagy Bálint, a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára arról beszélt: szombaton két műszaki hiba is történt a vonalon, ami azért is okozott különösen nagy gondot, mert nagyon sokan utaztak a Balaton felé.
Az államtitkár a tárca nevében elnézést kért az utasoktól, és emlékeztetett arra, hogy Lázár szombaton bejelentette: a történtek nyomán a teljes jegyárat visszatérítik az érintett utasoknak.
Nagy Bálint hangsúlyozta: a kárpótlás csak eszköz, az elsődleges cél a szolgáltatás javítása, minőségének fejlesztése.
Hegyi azt közölte, hogy a 300 autóbusz közül 90 a Kelenföldi és a Déli pályaudvarnál várakozik, az ottani parkolókban annyi fér el. További 110 busz áll készenlétben a budapesti telephelyeken, százat pedig a Balaton környékére osztottak be, mert előfordulhat, hogy a visszafelé jövő forgalom nagyobb lesz.
A vezérigazgató a történtekről azt mondta: egy olyan sorompóhibánál, ahol már a szállító szakemberei és a vasúttársaság mérnökei is ott vannak, és a hibát 12 óra alatt lehet csak elhárítani, valami egészen biztosan nincs rendben.
Miután szombat délelőtt megroppant a fővonal, Hegyi azonnali vizsgálatot rendelt el, mondván, „nem elfogadható, hogy egy 10 éve »pincétől a padlásig« felújított vasúti pályán újra sorompóhiba miatt szívjanak családok ezrei”. Elismerte azt is, hogy a héten nem ez volt az első sorompóhiba a szakaszon, amely miatt a kényszerű sebességcsökkentés hatására a sűrű vonatforgalomban késések keletkeznek. Azt is megjegyezte, hogy a sorompókat és a biztosítóberendezést a 10 éve felújított szakaszra a Siemens szállította, több mint 15 milliárd forintért.
Később Lázár is reagált a történtekre. Egyrészt bejelentette, hogy ezúttal a fele helyett a teljes jegyárat visszatérítik az érintett utasoknak, másrészt ő is rögtön a Siemenst hibáztatta a kialakult helyzetért. Azt üzente a cégnek: addig egyetlen újabb fillért sem kapnak megrendelésre, amíg a korábbi munkájuk hiányosságait, hibáit ki nem javítják.
Ezt követően tett ígéretet arra Hegyi, hogy vasárnap a MÁV-csoport az összes szabad, klímás buszát készenlétbe helyezik.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.