Kamubeállítással próbálta Apáti Bence vállalkozása eltitkolni, hogy mennyit költöttek a Magyar Péter-ellenes YouTube-kampányukra

A sima üzleti hirdetések esetében nem nyilvános a Google hirdetéstárában, hogy a hirdetők mennyit költöttek a reklámra, a politikaiak esetében azonban igen, és Apátiék a jelek szerint ezt próbálták kijátszani.

  • HVG HVG
Kamubeállítással próbálta Apáti Bence vállalkozása eltitkolni, hogy mennyit költöttek a Magyar Péter-ellenes YouTube-kampányukra

A Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM), Apáti Bence, a Budapesti Operettszínház balettigazgatójának és egyben a Magyar Nemzet publicistájának vállalkozása az elmúlt 30 napban több mint 45 millió forintot költött a Magyar Pétert támadó hirdetéseire a Google felületein.

Ezt az összeget a Lakmusz derítette ki, miután feltűnt nekik, hogy az Ellenállás Mozgalom Kft. hirdetései – amelyekben Magyar Pétert Zelenszkijként ábrázolják – a Google rendszerében sima üzleti hirdetésként jelentek meg.

Apátiék két ilyen videót futtattak meg a rendszerben, a rövidebb verziót a vendéglátás és éjszakai élet, míg a hosszabbat a művészet és szórakozás kategóriába sorolták be.

„A téves címkézés legfontosabb következménye az volt, hogy nem lehetett megtudni, mennyit költött a NEM a Magyar Péter-ellenes videók hirdetésére, mivel ezt az információt a Google csak a politikai hirdetéseknél teszi közzé” – írja a portál.

Ez a Lakmusz jelzését követően megváltozott, most már látható a hirdetéstárban, hogy mekkora összegekkel tolta meg a NEM, vagyis pontosabban az Ellenállás Mozgalom Kft. a videóit: az egyikre 15 és 20 millió forint közötti összeget költött, míg a másikra 8-9 millió forintot. Az ezeket követő újabb NEM-hirdetések is már politikai tartalmakként jelentek meg, ezekben Magyar „volt egy zápor” mondatát vették célba. Az egyik ilyenre 10-15 millió forintot, egy másikra 6-7 millió forintot költöttek.

Ezzel, ahogyan mi is beszámoltunk róla korábban, a NEM vált az Európai Unió legnagyobb politikai hirdetőjévé. Egyébként tanulságos megnézni, hogy az elmúlt 30 nap folyamán az EU 10 legnagyobb hirdetője közül öt köthető a magyar kormánypárti oldalhoz.

A Google hirdetéstárának statisztikája a top 10 legnagyobb politikai hirdetőről 2025. 06. 15. és 2025. 07. 15. között
Google Ads Transparency Center

Az első a NEM, az ötödik helyen a Fidesz áll kb. 8,2 millió forintos költéssel, a hatodik helyen a Mediaworks (kb. 7 millió forint), a hetedik a Miniszterelnöki Kabinetiroda (kb. 6,8 millió forint), a kilencedik helyre pedig a Szuverenitásvédelmi Hivatal futott be (4,8 millió forint).

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.