szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Telítődik a „hipermarketpiac”, erősítenek a szupermarketek: a Tesco és a Spar is offenzívába lendült, a kisebb alapterületű üzletek újjáéledőben vannak.

Míg a rendszerváltás után megjelenő szuper- és hipermarketek erőteljesen hozzájárultak a kis üzletek elsorvadásához, most a trend megfordulni látszik – hívja fel a figyelmet Koroknai Szabolcs, a Colliers Magyarország kereskedelmi ingatlanszakértője annak kapcsán, hogy a Tesco Szegeden megnyitotta első 350 négyzetméteres, szupermarketeknél is kisebb Expressz üzletét.

A vállalat már most biztos a sikerben, amelyet az is jelez, hogy hat további ilyen üzlet megnyitását tervezi év végéig. A rivális Spar cégvezetése az elkövetkezendő 3−5 évre ugyancsak a hasonló piaci műveleteket tartja az egyik legfontosabb célkitűzésének.

Szemmel láthatólag elkezdődött a szupermarketek reneszánsza, de egyelőre csak a folyamat elején tartunk. A jelenség okát a Colliers szakembere abban látja, hogy az összes nagyvárosban megjelentek már a hipermarketek, amelyek a belvárosi vásárlóerőt szívták el a kisebb üzletektől. A 400−800 négyzetméteres üzletek újjáéledése viszont az egyre tudatosabb vásárlók igényeit követi, akik számára a frekventált terület, az idő- és pénzmegtakarítás, valamint a gyors kiszolgálás és a friss árukínálat egyaránt fontos szempontot jelent.

A Tesco mellett különösen a Match és a Spar igyekszik új területeket hódítani. Bár a CBA hagyományosan erős a kisebb alapterületű üzletek terén, nem használta ki a belvárosi boltok megüresedését a hódításra, így most komoly ellenfelekkel kell számolnia az említett üzletláncok személyében.

MTI Itthon

A szinglik kedvelik leginkább a szupermarketeket

A magyar vásárlók csaknem fele a friss élelmiszereket a lakóhely közeli kisboltban szerzi be, míg a vevők kétharmada a csomagolt élelmiszerek vásárlásánál a hiper- és szupermarketet részesítik előnyben - állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat "Shopper Trends" című felmérése.

hvg.hu Világ

A szupermarketek titkai – az akciós árazás

Mindannyian hozzá vagyunk szokva a több száz kedvezményes cikket érintő akciók látványához, így nem akadunk fenn rajta, és nem tesszük fel magunknak a kérdést, hogy ugyan miért teszik ezt az üzletek. Részlet Tim Harford A leleplezett gazdaság című könyvéből.

Maga a Pentagon is megtolta az ufómítoszok kialakulását

Maga a Pentagon is megtolta az ufómítoszok kialakulását

Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!

Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!

Orbán Ráhel és Vasvári Vivien 1,7 milliós Chanel táskával fotózkodtak

Orbán Ráhel és Vasvári Vivien 1,7 milliós Chanel táskával fotózkodtak

Valós időben mutat ki egy sor betegséget az új talpbetét

Valós időben mutat ki egy sor betegséget az új talpbetét