szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tőzsdén is jegyzett Appeninn Holding kiemelt ügyfélkörévé léptek elő az autóipari bérlők. A változatos tevékenységet folytató vállalkozások előőrsei ráadásul egyre többször tudnak beszámolni arról, hogy 1-2 év elteltével már bővítésben gondolkodhatnak.

A válság kirobbanásának egyik legkomolyabb áldozata világszerte a személygépkocsi gyártás és értékesítés volt. Lassacskán kezd magára találni az iparág a világban – Magyarországon is a korábbi éveket meghaladó értékesítési számokról számolnak be a szakmai adatszolgáltatók, igaz ezt néhány szabályozói változtatás is segítette.

A szakemberek általában a gazdasági konjunktúra korai jeleként szokták értékelni, ha a logisztikai kapacitások helyreállításához például a közúti tehergépjárművek rendelése növekedésnek indul: szerencsére ez hazánkban is megfigyelhető, igaz hónapról hónapra ingadozik a trend: jelenleg a kamionok májusi felfutása segíti a haszongépjármű szegmenset.

„2011. egyik legkomolyabberedménye, hogy a Volvo Hungáriának mi biztosíthattuk az új nagykanizsai telephelyüket régiós Volvo Truck Centerük létrehozásához.” – meséli Székely Gábor, az Appeninn igazgatótanácsának elnöke. „Az eltelt egy évben újabb járműipari ügyfelekkel bővültünk, ráadásul azok a számításaink is bejöttek, ahol kifejezetten ezt a kört céloztuk előzetes terveinkben”. Nagykanizsán alig 600 négyzetméter maradt a komplexumból üresen, miután gumijavító és kereskedő cég is költözött a Volvo mellé.

Az autóipari bérlőknek kifejezetten előnyös, ha nem a legforgalmasabb belvárosi lokációkon foglalnak helyet. A főváros tekintetében ezt a kiköltözési folyamatot a dugódíjjal kapcsolatos félelmek és bizonytalankodás is erősíteni fogja. Ugyanakkor természetesen számít a jó megközelíthetőség is, haszongépjárművek esetén pedig a számukra használható főútvonalak, esetleg autópályák közelsége.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!