szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarországon 2002-2006. között 511 kilométer autópálya épül, amelyből 64 kilométert az előző kormány készített elő – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szombaton az autópálya-építés helyzetéről tartott sajtótájékoztatón.

A miniszter elmondta, hogy az 511 kilométernek mintegy felét 2005. év végéig átadták, a másik felét 2006. év végéig adták, illetve adják át. Idén első három hónapban két új, a Pécs-Bóly-Szekszárd, illetve a Balatonkeresztúr-Nagykanizsa - szakasz építésének előkészítése kezdődött meg.

Kitért arra, hogy az idén az első negyedévben eddig átadták a Nyíregyházát elkerülő 15,4 kilométeres, illetve a Szeged-Röszke közötti 14,5 kilométeres szakaszt. A miniszter elmondta, hogy jelenleg három útszakasz építése befejezéshez közeledik: az M35-ös Debrecent elkerülő 13 kilométeres szakasza, az Ordacsehi-Balatonkeresztúr 26 kilométeres M7-es autópályaszakasz, illetve az M6-os autópálya Érdi tető-Dunaújváros közötti rész.

Kóka János utalt rá, hogy az év végéig további szakaszok átadását tervezik: az M7-es Zamárdi-Balatonszárszó, az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza, az M35-ös Görbeháza-Debrecen, az M7-es autópálya Nagykanizsa és Becsehely közötti szakaszokat, továbbá az M8-as autópálya dunaújvárosi Duna-hidat, illetve az 51-es számú főút Dunavecse-Apostag elkerülő utat. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy március 27-én átadják az M7-es autópálya Ordacsehi-Balatonkeresztúr közötti szakaszát.

Kóka János utalt arra, hogy szombat délelőtt megnézték az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakasz építését. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: az ideiglenes forgalomba helyezés határideje 2006. március 31. Szerinte az említett szakasz nem úgy néz ki, mint amit a közeljövőben át lehetne adni.

A miniszter hangsúlyozta: akkor fogják átvenni ezt a szakaszt, ha az a szerződéses minőségben készen lesz. Hozzátette: nem hajlandó olyan autópályát átvenni, amely nem felel meg a szerződésben foglaltaknak. Szerinte a szerződő fél viselni fogja a következményeket, a magyar állam nem fogja fizetni a rendelkezésre állási díjat addig, amíg nem lesz kész a szerződésben szereplő minőségben a teljes útpálya.

A jövővel kapcsolatban Kóka János elmondta, hogy a következő ciklusban az eddigi erőltetett autópálya-építésből fokozatosan a kétszer kétsávos útfejlesztések irányába kell elmozdulni. A miniszter azt is közölte, hogy új szabályozással 20 százalékkal lehet csökkenteni az autópálya-építés költségeit.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Új autópálya-információs portál az interneten

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. új információs portált nyitott csütörtökön, amelyen a magyar gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéséről, üzemeltetéséről és használatáról, az autópályák aktuális forgalmi helyzetéről lehet informálódni.

MTI Gazdaság

Az autópályaépítés húzza az építőipart

Az építőipari termelés volumene szeptemberben kiigazítás nélkül és munkanaptényezővel korrigáltan is 37 százalékkal haladta meg a tavaly szeptemberit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.

MTI Itthon

A Fidesz olcsóbbá tenné az autópálya használatot

A Fidesz kormányra kerülése esetén 2007. január 1-jétől eltörli az 1.600 köbcenti alatti autók regisztrációs díját, és 50 százalékkal csökkenti az éves autópálya-díjat az 1.600 köbcenti alatti autót használók számára – jelentette be Selmeczi Gabriella.

MTI Gazdaság

Újabb tender autópályaépítésre

Közbeszerzési eljárást hirdet a Nemzeti Autópálya Rt. az M6-os autópálya több szakaszának megépítésére. A tervek szerint év végére, 2007 elejére készülhet el az M6-os autópálya M0-ás körgyűrű és érdi-tető közötti szakasza.