szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Bár a Magyar Telekom és a szállító cég szakemberei elhárították a hibát, amely a telefonszolgáltatás kimaradását okozta Angyalföldön, egyes ügyfeleknél még jelentkeznek egyedi problémák.

A Magyar Telekom csütörtökön este eljuttatott közleménye leszögezi: a szolgáltatás helyreállt az érintett kerületben. Sajnos, a szolgáltatás helyreállítása után azonban - néhány ügyfelünknél - egyedi hibák (például szakadozik a vonal) maradtak, amelyeket nem lehet távfelügyelettel csak a helyszínen (például az elosztóban) megoldani" - áll a Magyar Telekom közleményében.

A közlemény emlékeztet arra, hogy a cég ingyenesen hívható Zöld számot működtet a hibák bejelentésére (06-80-200-198), mobil megoldásokat kínál az igénylőknek és hívásátirányítást, a hiba ideje alatt a szolgáltatás pótlására. Ezek az intézkedések a 100 százalékos üzemkészség helyreállásáig hatályban maradnak.

Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője csütörtökön úgy nyilatkozott: helyesen járt el a szolgáltató a főváros XIII. kerületében bekövetkezett telefonszolgáltatás kiesés hibaelhárítása során. Méltatta, hogy a Magyar Telekom a törvényi előírásokon felül is vállalt kötelezettséget az előfizetői felé.    

A Magyar Telekom angyalföldi központjában levő Hytas-menedzselő rendszerben szoftvercsere közben váratlan hiba lépett fel hétfőn este, aminek következtében az érintett terület előfizetőinek egy része szolgáltatás nélkül maradt. A hibát csütörtök délelőtt 10 órára sikerült elhárítani. 

Az elektronikus hírközlési törvény azt írja elő, hogy 72 órán belül helyre kell állítani a szolgáltatást. Amennyiben 72 órán túl is fennáll a hiba, úgy a szolgáltató köteles az előfizetői díjból visszatéríteni a kiesés idejére járó összeget. A visszatérítést a fogyasztó következő számláján írják jóvá - ismertette Juhász Károly. Hozzátette, hogy a 72 órát meghaladó szolgáltatás kiesés esetén a fogyasztó kötbért is kérhet. Hangsúlyozta, hogy ez nem jár automatikusan, csak akkor, ha a fogyasztó kezdeményezi.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Magyar Telekom: még folyik a vizsgálat 1,98 milliárd forintról

Még nem fejeződött be a Magyar Telekom felügyelőbizottsága által kezdeményezett vizsgálat bizonyos, a montenegrói leányvállalat által kötött konzulensi szerződésekkel kapcsolatban, amelyek 1,98 milliárd forint összegről szólnak – olvasta fel a közbenső jelentést Nagy Bálint kommunikációs igazgató a Magyar Telekom hétfői rendkívüli közgyűlésén Budapesten.

hvg.hu Vállalkozás

Munkaügyi pere megszüntetését akarja a Magyar Telekom

Kedd reggel tárgyalták a Magyar Telekom első munkaügyi perét. A Rework Kft.-hez kiszervezett alkalmazottak júliusban perelték be a távközlési céget burkolt munkaerőkölcsönzés vádjával. A Magyar Telekom jogi képviselője a per megszüntetését kérte a bíróságtól, a hvg.hu-nak azonban nem nyilatkozott.