Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"52374d48-6d2f-4411-a70c-55eeb14d7c2c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szembejött a hatóság. ","shortLead":"Szembejött a hatóság. ","id":"20250116_rendor-szembe-forgalommal-Vaci-uton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52374d48-6d2f-4411-a70c-55eeb14d7c2c.jpg","index":0,"item":"176fa734-b553-4ba9-92be-4039e366a903","keywords":null,"link":"/cegauto/20250116_rendor-szembe-forgalommal-Vaci-uton-video","timestamp":"2025. január. 16. 14:34","title":"Pont a rendőr elé érkezett szemben a forgalommal egy autós a Váci úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29ceb578-f0ea-437c-aff6-c12ea19c8c96","c_author":"Köves Margit","category":"360","description":"Az ájurvédáról, valamint kulturális és természeti látványosságairól ismert Keralának idehaza nagy reklámot csinált az ott nyaraló Orbán Viktor. Szeretettel Delhiből sorozatunk szerzője ebből az alkalomból korábbi személyes keralai, illetve Kocsi városában szerzett tapasztalatait osztja meg.","shortLead":"Az ájurvédáról, valamint kulturális és természeti látványosságairól ismert Keralának idehaza nagy reklámot csinált...","id":"20250114_szeretettel-delhibol-india-kerala-kocsin-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29ceb578-f0ea-437c-aff6-c12ea19c8c96.jpg","index":0,"item":"2fcd856b-d204-4614-88f0-122355c7a4ac","keywords":null,"link":"/360/20250114_szeretettel-delhibol-india-kerala-kocsin-orban-viktor","timestamp":"2025. január. 14. 17:30","title":"Ájurvéda első kézből: keralai utazás Vasco da Gama és Orbán Viktor nyomában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b24c74f6-865b-49da-9402-4f7c60d763ca","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A lángokat sikerült megfékezni. ","shortLead":"A lángokat sikerült megfékezni. ","id":"20250115_Tuz-utott-ki-egy-csarnokepuletben-Debrecenben-negyven-embernek-kellett-kimenekulnie","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b24c74f6-865b-49da-9402-4f7c60d763ca.jpg","index":0,"item":"731d01bb-e036-439f-ae2b-33e5c8b03ce7","keywords":null,"link":"/itthon/20250115_Tuz-utott-ki-egy-csarnokepuletben-Debrecenben-negyven-embernek-kellett-kimenekulnie","timestamp":"2025. január. 15. 05:50","title":"Tűz ütött ki egy csarnoképületben Debrecenben, negyven embernek kellett kimenekülnie","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dcc5bf2-cc4a-4444-815a-ca0ed8260976","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Sharjah-i Egyetem két mérnöke egy olyan egyszerű és olcsó rendszert fejlesztett ki, amely hatékonyan és passzív módon képes csökkenteni a földrengések keltette rezgéshullámokat.","shortLead":"A Sharjah-i Egyetem két mérnöke egy olyan egyszerű és olcsó rendszert fejlesztett ki, amely hatékonyan és passzív módon...","id":"20250115_foldrenges-elnyelo-berendezes-szeizmikus-hullam-homok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dcc5bf2-cc4a-4444-815a-ca0ed8260976.jpg","index":0,"item":"1d3b34e9-ba58-45c8-b99b-ee2aaff66672","keywords":null,"link":"/tudomany/20250115_foldrenges-elnyelo-berendezes-szeizmikus-hullam-homok","timestamp":"2025. január. 15. 18:03","title":"Homokkal tompíthatja a földrengéseket egy új találmány, 75 százalékkal kisebb lehet az épületkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cf968c1-fa20-450a-8811-49886ac2f8b1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A benzin ára is növekszik. ","shortLead":"A benzin ára is növekszik. ","id":"20250115_Megint-dragul-a-tankolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cf968c1-fa20-450a-8811-49886ac2f8b1.jpg","index":0,"item":"960767bb-9e5b-4d83-a697-56b94a2b8b18","keywords":null,"link":"/cegauto/20250115_Megint-dragul-a-tankolas","timestamp":"2025. január. 15. 13:50","title":"Megint drágul a tankolás: 655 forintnál jár a dízel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"388e6ab0-2daa-478c-a2c2-21a1d967ea3a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legújabb elektromos agymotor elképesztően erős és egész könnyű.","shortLead":"A legújabb elektromos agymotor elképesztően erős és egész könnyű.","id":"20250115_orult-teljesitmeny-857-loero-kerekenkent-donut-lab","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/388e6ab0-2daa-478c-a2c2-21a1d967ea3a.jpg","index":0,"item":"d59f7d09-1742-42e1-bba7-1e347dcba804","keywords":null,"link":"/cegauto/20250115_orult-teljesitmeny-857-loero-kerekenkent-donut-lab","timestamp":"2025. január. 15. 07:59","title":"Őrült teljesítmény: 857 lóerő kerekenként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e882555-7d0d-4fb7-8725-a24c1dc3cca4","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A világ egyik legelzártabb országába nem egyszerű eljutni, aki viszont vállalkozik rá, annak különleges élményben lehet része: az útvonal a Mount Everest havas hegycsúcsai mellett halad el, a pilótákat is próbára tevő leszálláshoz pedig egy kolostorokkal szegélyezett völgyön kell végigrepülnie a gépnek. ","shortLead":"A világ egyik legelzártabb országába nem egyszerű eljutni, aki viszont vállalkozik rá, annak különleges élményben lehet...","id":"20250116_bhutan-repuloter-mount-everest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e882555-7d0d-4fb7-8725-a24c1dc3cca4.jpg","index":0,"item":"42233d39-df28-4fb1-b613-4bed5fbfad83","keywords":null,"link":"/elet/20250116_bhutan-repuloter-mount-everest","timestamp":"2025. január. 16. 05:31","title":"A világ legszebb repülőútja alig tart egy óráig, de csak néhány pilóta repülhet végig rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba845773-1662-4a1e-bb7e-5462a18a089a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Legalább erős szél nem lesz.","shortLead":"Legalább erős szél nem lesz.","id":"20250116_idojaras-elorejelzes-meteorologia-borult-ido-kod-onos-szitalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba845773-1662-4a1e-bb7e-5462a18a089a.jpg","index":0,"item":"d994eace-e3c4-484e-bf55-85cec707c3a3","keywords":null,"link":"/itthon/20250116_idojaras-elorejelzes-meteorologia-borult-ido-kod-onos-szitalas","timestamp":"2025. január. 16. 05:13","title":"Borongós lesz a nap, este hószállingózás, ónos szitálás jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem született megállapodás a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete között a péntek délelőtti tárgyaláson Nem született megállapodás a még elégséges szolgáltatásról sem. A tárgyalások szombaton 15 órakor folytatódnak, de a VDSZSZS péntek déltől felfüggesztette a sztrájkot. Ha nincs eredmény hétvégén, akkor hétfőn folytatják.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) péntek déltől felfüggesztette a sztrájkot. Gaskó István, a VDSZSZ elnöke az MTI-nek elmondta: a VDSZSZ folytatja az egyeztető tárgyalásokat a MÁV vezetésével, és ha ezek nem vezetnek eredményre, akkor legkésőbb hétfőn folytatják a határozatlan idejű munkabeszüntetést.
"A kollektív munkaügyi vita kapcsán a vasúttársaság továbbra is értetlenül áll Gaskó István privatizációs bevételre vonatkozó követelései előtt, hiszen több mint egy évtizede tagja a MÁV, majd a MÁV Zrt. Felügyelő Bizottságának tagja" - áll a közleményben. Ebből következően a szakszervezeti vezetőnek a MÁV szerint tisztában kellene lennie a vállalatvezetés jogi felelősségével, a vasút anyagi helyzetével, valamint azzal, hogy privatizációs bevétel az állami vagyon része, minden magyar állampolgár közös tulajdona. Ennek kezeléséről a gazdasági társaságokról és az állami vagyonról szóló törvény mellett számtalan jogszabály rendelkezik. Az állami vagyon felelős és gondos kezelése minden magyar állampolgár számára egyformán kötelező. A MÁV Zrt. a Cargo privatizációja során a legszigorúbb előírásoknak megfelelően, a privatizációs törvény szerint járt el. A VDSZSZ által követelt egyszeri kifizetés, összesen 15 milliárd forint, fejenként 5 ezer forint plusz terhet jelent a magyar adófizetőknek - áll a MÁV közleményében.
Reggel 6 óráig az éjszakai műszakba vezényelt 1688 forgalmi irányító közül 239-en sztrájkoltak, ami 14,2 százalék. A nappali műszakban a 6 órakor történt műszakváltás után 9 százalék a sztrájkolók aránya.
A MÁV Gépészeti Zrt.-nél a dolgozók 20 százaléka sztrájkolt, a munkában lévők a napi karbantartásokat folyamatosan végzik - mondta Kavalecz Imre.
A MÁV délelőtti tájékoztatása szerint az elővárosban Budapest elérhető volt vonaton. A Déli pályaudvar fogadta és indította a dunántúli vonatokat.
A Keleti és Nyugati pályaudvarokon nem teljes körű a vonatközlekedés, mert ott főleg a kocsivizsgálók sztrájkja miatt nem indulhattak ki a vonatok a célállomás felé. Ezért a Rákos, Ferencváros, Rákospalota-Újpest és Budapest-Angyalföld állomásokról indultak és érkeztek a vonatok a Keleti és a Nyugati pályaudvar helyett.
A távolsági forgalomban is jártak szerelvények az északi- és a dél-balatoni vonalakon, és volt vonatforgalom Budapest-Pécs között is. A Tiszántúlon, főleg Észak-Kelet Magyarországon a csomópontokon a kocsivizsgálók és kalauzok sztrájkja miatt akadozott a vonatközlekedés a távolsági forgalomban. A térségben a regionális forgalomban 1-2 vonat szállította az utasokat.
A MÁV tájékoztatása szerint a nemzetközi vonatok a magyar határállomásra beérkeztek, és a lehetőségek függvényében közlekedtek tovább.
Tatabányán a VDSZSZ tagjai teljes létszámban csatlakoztak a sztrájkhoz - mondta el az MTI-nek a szakszervezet helyi ügyvivője. Csupán azok a szerelvények mennek át az állomáson, melyeket győri személyzet visz - tette hozzá. A tatabányai forgalmi iroda előtt a sztrájk miatt egy rendőrautó posztol, eddig beavatkozásukra nem volt szükség.
Komáromban pénteken senki nem kezdett sztrájkolni, mert a reggeli műszakban nem volt VDSZSZ-es vasutas.
Székesfehérvárott az állomás várócsarnokában a kora reggeli órában a szokottnál kevesebb volt a várakozó utas. Az MTI érdeklődésére néhányan azt mondták, azért indultak útnak, mert abban bíztak, hogy megszületik a megegyezés, s elmarad a sztrájk, de volt, aki csak az állomáson értesült arról, hogy "ismét sztrájk van".
A nyíregyházi vasútállomásról egyetlen vonat sem indult és nem is érkezett, pénteken reggel alig ötven utas várakozott a pályaudvaron, hátha mégis lesz lehetősége elérni úticélját . Sokan nem tudták, hogy munkabeszüntetés lesz, mások abban bíztak, hogy a tervezett Volán-sztrájkhoz hasonlóan, végül az utolsó pillanatban mégis csak megegyeznek a MÁV és a szakszervezet vezetői. Az MTI munkatársa által megkérdezett várakozók szinte mindegyike "kétarcúan" ítélte meg a sztrájkot, egyet értettek azzal, hogy "most már tényleg kell valamit tenni a munkavállalók kiszolgáltatottságának megszűntetéséért, a minimálbérért, a bejelentés nélküli, vagy az alkalmi munkavállalói könyvvel történő foglalkoztatásért", ami szerintük általános méretű az országban. A továbbiakban viszont szidták a MÁV és a vasutas szakszervezet vezetőit egyaránt. Az előbbieket a rossz menetrendért, a koszos vonatokért, a lepusztult létesítményekért, az utóbbiakat pedig azért, mert - mint fogalmazott egy idős nénin - "aki a vagyont feléli, s nem teremt újat, koldusbotra jut".
A várakozók közül többen a régió központjába, Debrecenbe utaztak volna ügyet intézni, s ők szidták a közigazgatás átszervezését is, mások éjszakai munkából akartak haza térni, vagy több diák betegsége miatt a kollégiumból. Az utasok kis számban ugyan, de folyamatosan érkeztek a nyíregyházi állomásra péntek reggel, majd indultak tovább a szomszédos Volán-pályaudvarra buszközlekedési lehetőség után nézni.
A pécsi vasútállomáson várakozó utasok többsége bosszús volt a MÁV-dolgozók sztrájkja miatt, mivel arról nem szerzett időben tudomást. Imre Lászlóné, a MÁV dél-dunántúli kommunikációs munkatársa azt mondta: az utasok többségét felkészületlenül érhette a munkabeszüntetés, mivel arról viszonylag későn, csütörtök este született döntés. Beszámolt arról, hogy a pécsi állomásról mindössze két vonat indult el, az egyik Szombathely, a másik Budapest felé, s egy érkezett Sárbogárd irányából.
A budapesti pályaudvarokon a megszokottnál kevesebben várakoztak pénteken reggel, az utastájékoztató tábla szerint csupán egy-egy vonat indult a Déliből és a Nyugatiból is. A Nyugati Pályaudvaron egy főiskolás fiatal hölgy az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy ugyan korábban rokonszenvezett a sztrájkoló vasutasokkal, ám jelenlegi követeléseiket már túlzottnak tartja, ezért most nem ért velük egyet. Elpanaszolta, hogy a vonatbérleten felül nincsen pénze buszjegyet is vásárolni, ezért mindenképpen meg kell várnia az első induló vonatot Vácra. Egy Záhonyba tartó édesapa fiával a peronon türelmesen várakozva a sztrájkot úgy értékelte az MTI kérdésére, hogy megértik a vasutasokat, és drukkolnak nekik érdekeik érvényesítésében. A Déli Pályaudvaron is hasonló volt a helyzet, a várakozó utasok többsége büfében, sörözőben igyekszik átvészelni az időt az első vonatok elindulásáig.
A Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) pénteken hajnali három órától megkezdi a sztrájkot a MÁV Zrt-nél, a MÁV Start Zrt-nél és a MÁV Gépészeti Zrt-nél - jelentette be Gaskó István, a Liga Szakszervezetek elnöke csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten. A szakszervezet határozatlan idejű sztrájkot hirdetett, a MÁV Cargo Zrt. munkavállalói szolidaritási sztrájkkal csatlakoznak.
Részleteket későbbre ígért a Központi Nyomozó Főügyészség. Sajtóértesülés szerint a vezetője magánéleti célokra használhatta a hatóság pénzügyi forrásait.