szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Súlyos felelősség terheli Óbuda előző vezetését, így Tarlós Istvánt, amiért az elmúlt tíz évben nem sikerült megállapodni az M0-ás körgyűrű északi nyomvonalában - írta Demszky Gábor főpolgármester Tarlós Istvánnak, a fővárosi Fidesz frakcióvezetőjének küldött levelében.

A körgyűrű által érintett külső kerületek önkormányzatai közül 2007-ig csak Óbuda nem tudott kompromisszumot kötni az építtető magyar állammal - olvasható a főpolgármester levelében. Mint Demszky Gábor rámutatott, a kérdés azért vált újra aktuálissá, mert a Megyeri híd nyár végi forgalomba helyezése után a bezáruló keleti M0-ás gyűrű forgalma előreláthatóan az óbudai főútvonalakat terheli. A III. kerületi önkormányzat 1998 és 2006 között nem járult hozzá, hogy az elkerülő út a területén keresztül vezessen, a Nemzeti Autópálya Rt. által kidolgozott mind a hét nyomvonal-változatot elutasította. 
 
Óbuda-Békásmegyer képviselő-testülete végül csak a jelenlegi önkormányzati ciklusban fogadott el egy konszenzusos nyomvonalverziót, amely a kerületen halad át - tette hozzá. Ezt a nyomvonalat csak 2007-ben, jóval a körgyűrű többi szakasza után tárgyalhatta és fogadhatta el a Fővárosi Közgyűlés. Ezen az ülésen egyébként a teremben tartózkodó Tarlós István nem szavazott a kerület által is támogatott előterjesztésről - jegyezte meg a főpolgármester. 

"Mi a magyarázata, hogy amíg nyolc külső kerületi önkormányzatnak és egy tucatnyi agglomerációs településnek sikerült kompromisszumot kötnie és megegyeznie a nyomvonalról, addig Óbuda az Ön vezetése alatt nem tudott elfogadni semmilyen megoldást?" - tette fel a kérdést hatoldalas levele végén Demszky Gábor.

Tarlós István a múlt héten perrel fenyegette meg a főpolgármestert, amiért emlékeztetett az óbudai önkormányzat mulasztásaira az M0-ás északi nyomvonalának kijelölésével kapcsolatban - áll a levélben.
 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Autó

Baleset miatt lezárták az M0-ás körgyűrűt

Részlegesen megindult a forgalom az M0-ás körgyűrűn az 51-es út kereszteződésénél, ahol vasárnap reggel baleset történt, amiben egy ember súlyosan megsérült - közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a távirati irodával.

MTI Gazdaság

Új szakaszokat adnak át az M0-s körgyűrűn

Több mint egy évtizedes szünet után novemberben újabb M0-s szakaszokat adnak át. Az idén induló építések eredményeként 2007-ben a 105 kilométernyi, főváros körüli gyorsforgalmi útból már közel 90-en közlekedhetünk. A körgyűrű teljes összezárásának idejét azonban még nem lehet tudni.

MTI Itthon

Öt traffipax kerül az M0-ás körgyűrűre

Az M0-ás körgyűrű biztonságosabbá tétele érdekében 4-5 hónapon belül öt fix telepítésű traffipaxot helyeznek üzembe, sűrítik a rendőrség és a Közlekedési Hatóság ellenőrzéseit, valamint megvizsgálják, mely szakaszokon vezessenek be előzési tilalmat - jelentette be a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kabinetfőnöke és az országos rendőrfőkapitány-helyettes pénteken.

Nincs felelőse a négy ember halálát okozó dombóvári tragédiának

Nincs felelőse a négy ember halálát okozó dombóvári tragédiának

A brit Nissan szerint ők jól jártak a Brexittel

A brit Nissan szerint ők jól jártak a Brexittel

Szombathelytől Csíkszeredáig: közel 20 focicsapat van már Mészáros Lőrinc köreiben

Szombathelytől Csíkszeredáig: közel 20 focicsapat van már Mészáros Lőrinc köreiben