Máris tiltakoznak a vélt vasúti járat-megszüntetések ellen

A Fidesz, az LMP, a VEKE és szakszervezetek is tiltakoznak az ellen, hogy - amint azt az Index tudni véli - a kormány a jövő évi vasúti menetrendben 1.874 mellékvonalon kívánja megszüntetni a személyszállítást. A minisztérium még csak annyit közölt: kész a mentrend terve.

  • MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu
Máris tiltakoznak a vélt vasúti járat-megszüntetések ellen

Az Index internetes hírportálon megjelent információ szerint 1.874 kilométeren tervezi megszüntetni a vasúti közlekedést a decemberben esedékes menetrendváltáskor az Antali Károly közlekedési kormánybiztos vezette csapat. Olyan városok maradnának teljesen vasút nélkül, mint Baja, Szarvas, Mezőhegyes, Makó, Battonya, Vésztő, Mohács, Komló, Nagyatád, Tab, Zirc, Szécsény, Gyöngyös.
 
A Közlekedési és Hírközlési Minisztérium (KHEM) mindössze annyit közölt, hogy elkészült a távolsági és Budapest elővárosi közlekedés, valamint a regionális integrált közlekedés 2009/2010. évi menetrendjének koncepciója.
 
A Fidesz közölte, határozottan elutasítja a mintegy kétezer kilométernyi vasútvonal megszüntetéséről nyilvánosságra került tervet. A Lehet Más a Politika (LMP) párt szerint "nem agyatlan fűnyírással kell nekiállni" a MÁV - egyébként szükséges - átalakításához, hanem a helyi busz- és vonatmenetrendeket kell összehangolni, és a gerinchálózati, ütemessé tett menetrendhez igazítani.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) közleményében úgy fogalmaz, hogy a kormány a vasútbezárással ellehetetlenítené az érintett térség közlekedését, és nem változtatna a MÁV pazarló működésén.

Az egyesület emlékeztet arra, hogy Európában mindenütt a vasúti közlekedés folyamatos  fejlesztésével, ütemes menetrenddel, a járműpark és a pályaállapotok folyamatos javításával próbálják a környezetszennyezést, a személy- és tehergépkocsi-forgalmat csökkenteni.
 
Elmaradt hétfőn "technikai okok miatt" a Vasúti Egyeztető Bizottság (VEB) tervezett ülése, amelyen a szakszervezetek tájékoztatást vártak a minisztertől a vasút átalakításáról.
 
Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) ügyvezető alelnöke az MTI-nek nyilatkozva úgy értékelte: a miniszter azért kért időt, mert nincs felkészülve  a tárgyalásra.
 
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) úgy értékelte, hogy a kormány cinikus ötletrohamának egyedüli célja, hogy megvalósítsa a Bajnai Gordon miniszterelnök által beharangozott 40 milliárd forintos elvonást a MÁV START Zrt. költségtérítéséből.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.