szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Csütörtökön megkezdik a Szent Gellért rakparton a villamospálya felújítását, a 19-es villamos a vágányzár ideje alatt nem közlekedik, az utasokat pótlóbuszok szállítják.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdai, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a pálya állapota a Döbrentei tér és a Szent Gellért tér között mára kritikussá vált, sebességkorlátozással tudnak csak közlekedni a szerelvények. A nyári időszakban ezen a szakaszon gyakran felpúposodtak a sínek is, emiatt nem jártak a villamosok.

A felújítás első ütemében a csütörtökön kezdődő és várhatóan szeptember 15-ig tartó vágányzár miatt a 19-es villamos nem közlekedik, helyette a 49-es villamos vehető igénybe a Kelenföldi pályaudvartól, ez sűrítve közlekedik egyes napszakokban. A 41-es villamos a Kamaraerdő felől a Batthyány tér helyett a Szabadság hídon át a Deák Ferenc térre közlekedik. A 18-as villamosok megosztva, a Széll Kálmán tér és a Döbrentei tér, illetve a Savoya Park és Újbuda-központ (Bocskai út) között közlekednek. A villamosok helyett 18-41V jelzéssel pótlóbusz közlekedik a Batthyány tér és Újbuda-központ (Bocskai út) között.

MTI / Lakatos Péter

A 86-os autóbuszok közlekedése is módosul, Óbuda felé a Szent Gellért téren a megszokott megállójuk helyett a villamosmegállóban állnak meg, míg a Döbrentei téren új megálló létesül a villamospótlóval közösen. A felújítás során kicserélik a nagypaneles vágányokat, és modern, rugalmas gumiágyazású pályaszerkezetet építenek be, kicserélik a síneket, és a felső vezetékeket is felújítják. A BKK az autósoknak azt javasolja, hogy ha lehet, kerüljék el a Szent Gellért rakpartot, mert jelentős torlódásokra kell számítani.

Budapesten ezzel párhuzamosan zajlik a 37-es vonal, illetve a Millenniumi Kulturális Központ megállójának felújítása is. A BKK ezeket a feladatokat a BKV-nak juttatott 11 milliárdos keretből finanszírozza, amelyet a Fővárosi Közgyűlés szavazott meg. A következő időszakban emiatt vágányzárral járó pályafelújítási munkák lesznek a 2-es, a 28-as, az 50-es, az 51-es, az 52-es, az 59-es, a 62-es és a 69-es villamosvonal rossz állapotú szakaszain is. Ezzel mintegy 9500 méter kritikus állapotú villamospályát újítanak fel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!