A napokban megjelent közbeszerzési kiírásban szereplő munka a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti vasúti felújítás folytatása.
Balatonszemes és Balatonlelle felső között új, második vágányt építenek. A vasúti zaj és rezgés szempontjából kritikus helyeken - Szántódon, Balatonszárszón, Balatonszemesen, Balatonbogláron, Fonyódon, Balatonfenyvesen, Balatonmáriafürdőn és Balatonberényben - összesen körülbelül 15 kilométernyi zajárnyékoló falat húznak fel.
A gyalogos átjárók és útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak a szintbeli átkelések.
Fonyód és Bélatelep megállóhely között egy szakaszon új partfalat építenek, így akadályozzák meg azt, hogy a Balaton erodáló hatása idővel a vasúti forgalmat veszélyeztesse. Balatonmáriafürdőn új megállóhelyet alakítanak. Az állomásokon és megállóhelyeken magasperonok készülnek.
A nyertes vállalkozó jövő év elején kezdheti meg a kivitelezést az 52 kilométer hosszú szakaszon. A projekt az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával valósul meg – mondta kedden Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő kommunikációs vezetője.