Az aláírók szerint a Dunakanyarhoz méltatlan turisztikai érdeksérelemmel jár, hogy a Mahart PassNave 1980 óta fokozatosan csökkentette a hajójáratokat, 2010-ben felszámolták a Budapest-Nagymaros járatot, valamint megszüntették a dömösi és a zebegényi hajóállomást.
A térség polgármesterei szerint a Dunakanyar személyhajózásának elsorvasztása ellentmond a Duna-stratégiának, miközben a térség egyik legnagyobb turisztikai attrakciója lehetne a Duna menti kerékpárút-, település- és szolgáltatásfejlesztések összekapcsolása a kerékpárszállítást lehetővé tevő hajóközlekedéssel.
A dokumentum aláírói javasolják, hogy elsősorban a Szentendrei-Dunaágban állítsák vissza a hajóállomásokat, és hosszú távon foglalkozzanak az elöregedett hajópark felújításával, a közúti forgalommal menetidőben és tarifában versenyképes hajóforgalom megszervezésével.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő október közepén 750 millió forintért vásárolta meg a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. 51 százalékos tulajdonrészét.
A vásárlást bejelentő sajtótájékoztatón Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter azt mondta: az állam egy versenyképes cégben szerzett döntő tulajdonhányadot, és ezzel a dunai személyhajózás további növekedésének nyertese lehet.