szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) kedden úgy döntött, a választás kitűzése után felhívja majd az országos kereskedelmi médiaszolgáltatók figyelmét arra, hogy nyilvántartásba kell vetetniük magukat, ha politikai reklámot szándékoznak sugározni a kampányban.

Az NVB ülésen elhangzott, hogy a választási eljárásról szóló törvény szerint az általános választást megelőző kampányidőszakban a nem közszolgálati, de "országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó médiaszolgáltatónak", azaz minden televíziónak és rádiónak legkésőbb a választást megelőző 50. napon be kell jelentenie az NVB-nek, ha politikai reklámot akar közzétenni.

Ha a határidőig nem nyilatkozik, akkor nem tehet közzé ilyet a kampányidőszakban. 

A jogszabály szerint a Nemzeti Választási Iroda a választások hivatalos honlapján közzéteszi majd a nyilatkozatot tevő médiaszolgáltatók és a médiaszolgáltatások megnevezését, valamint az általuk a politikai reklámok közzétételre biztosított időtartamot. 

Az NVB úgy határozott, a kiadók figyelmét is felhívja arra, hogy ha egy sajtótermék politikai hirdetést akar közölni, akkor a választás kitűzését követő 5 munkanapon belül az Állami Számvevőszékhez el kell juttatnia hirdetési szolgáltatásainak árjegyzékét, amelyet az nyilvántartásba vesz, és honlapján közzétesz.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!