szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Deutsch Tamás szerint a reklámadó elfogadásában adópolitikai és médiaszakmai szempontokon kívül "egyéb politikai törekvések is szerepet játszottak". A fideszes EP-képviselő a Népszabadságnak az állítólagos Orbán–Simicska háborúról is beszélt.

"Szerintem az egész háborús sztori, úgy, ahogy van, nem felel meg a valóságnak" – mondta a Népszabadságnak adott interjújában Deutsch Tamás, fideszes EP-képviselő.

A lap korábban azt írta: nemsokára kiegyezhet Simicska Lajos Orbán Viktorral, de a miniszterelnök állítólag egykori kollégiumi szobatársát és jó barátját médiabefolyásának és portfóliójának feladására kéri azért, hogy a volt APEH-elnök megőrizhesse pozícióját a fejlesztési-közbeszerzési versenyben, illetve az építőiparban. A Népszavának viszont egy forrás cáfolta, hogy létrejött volna a "kiegyezés".

"Az egész Orbán–Simicska háború csak jól jön a Fidesznek"

Deutsch szerint az egész "Orbán–Simicska háború" ügy csak jól jön a Fidesznek az októberi önkormányzati választási kampányban, hiszen úgy az emberek azt látják, hogy a "szörnyűséges" Simicska "Oligarcha" Lajossal szemben a leghatározottabban Orbán Viktor lép fel. Szerinte egyáltalán nincs háború a kormányfő és Magyarország legbefolyásosabb üzletembere között, de tény, hogy a Fidesz egykori gazdasági igazgatója "egy olyan magyar nagyvállalkozó, aki hát finoman fogalmazva sem ápol ellenséges viszonyt a Fidesszel".

Túry Gergely

Szerinte ma a korábbi időszakhoz képest jóval több a véleménykülönbség Simicska és Orbán között, de ez még "messze van a háborútól", az egész inkább egy "érdekkülönbségből fakadó vita", mert Orbán a politikában, Simicska pedig a gazdaságban igyekszik érdekérvényesíteni.

"Miközben orrba-szájba közgépezik az ellenzék, az elmúlt években is a közbeszerzéseken a legnagyobb értékben a megrendeléseket a Strabag nyerte" – mondta Deutsch. (Az összes állami megrendelést és az állami hirdetéseket is nézve ez az állítás nem igaz.)

"A reklámadó elfogadásában politikai törekvések is szerepet játszottak"

A reklámadóval kapcsolatban úgy fogalmazott: az egy "teljesen normális adófajta", ám szerinte "van ilyen az életben", hogy a reklámadó "most politikai fegyverként is lett használva". Azt is mondta: a reklámadó elfogadásában "adópolitikai és médiaszakmai szempontokon kívül egyéb politikai törekvések is szerepet játszottak".

Az, hogy a reklámadó az RTL Klubra lett volna szabva, szerinte csak a csatorna "saját mártíriumáról kitalált meséjének a része". Úgy látja, egy idő után az RTL vezetői "szép csendben vissza fognak kullogni a hátsó lépcsőn", a "keménykedő kormányellenes szöveg változatlan marad, de közben újra bulvárhíradót fognak csinálni", a reklámadó pedig marad.

Deutsch, aki az MTK elnöke is, a lapnak beszélt az északírekkel szemben elszenvedett vereségről is. Szerinte kijelenthető: "szuboptimális volt" az MLSZ döntése az új kapitány, Pintér Attila kiválasztását illetően.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!