szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

1986 és 1988 között nyúltak utoljára a Lánchídhoz, több évtizede mondják, hogy elkerülhetetlen a nagy rekonstrukció. A BKK szerint a napi üzem nincs veszélyben, az átkelés gyalogosan és járművel is biztonságos.

A Lánchíd állapota a műszaki-szakmai fogalomrendszer szerint kritikus, így az átfogó felújítás nem halogatható tovább. A napi üzem azonban nincs veszélyben, az átkelés gyalogosan és járművel is biztonságos – ezt közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Népszabadság kérdésére.

Már 2002-ben megígérte a városvezetés a híd átfogó rekonstrukcióját, a legutolsó felújítás 1986 és 1988 között történt. A Népszabadság szerint akkor úgy gondolták, 5-6- év múlva elkerülhetetlen lesz a nagy rekonstrukció, de semmi nem történt, majd 2011-re elkészült a híd műszaki felülvizsgálata, amiből kiderült, hogy a felújításkor használt anyagok már nem garantálják a "teherhordó szerkezetek elvárható mértékű védelmét", a híd vasbeton pályalemeze pedig olyan súlyosan károsodott, hogy ki kell cserélni.

A Lánchíd hídmestere
Stiller Ákos

A BKK ezután nyílt tervező közbeszerzési eljárást hirdetett a Lánchíd és a Váralagút – és ehhez kapcsolódóan a Clark Ádám tér – teljes felújítására. A tendert a Főmterv-MSc-CÉH konzorcium nyerte meg, amellyel 2013 decemberében írt alá tervezési szerződést a BKK. A felújítási tanulmányterv idén áprilisra készült el, és a műszaki rekonstrukció keretei között különféle fejlesztésekre is javaslatokat tett. Ebben szerepelt a járdák kiszélesítésének ötlete is, ám ezt a BKK sem támogatja, a városvezetés pedig további vizsgálatokat kért. A folytatásról a városvezetés dönthet majd, de arra nincs semmiféle előírás, hogy ki kell kérnie a Fővárosi Közgyűlés véleményét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!