szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Január 1-jétől bevezetik az elektronikus eljárást a civil szervezetek nyilvántartási ügyeiben – közölte az Országos Bírósági Hivatal szerdán. Jövőre a civil nyilvántartási eljárásokban nemcsak lehetőség, hanem egyes szervezetekre nézve kötelező lesz a kérelmek elektronikus úton való előterjesztése.

Január 1-je után a civil szervezetek nyilvántartási eljárásai során a magánnyugdíjpénztár, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a hitelintézetek önkéntes betétbiztosítási és intézményvédelmi alapja, a köztestület, a kölcsönös biztosító egyesület, a hegyközség, a párt, az országos sportági szakszövetség és a szövetség a beadványokat kizárólag elektronikus úton nyújthatja be.

Január 1-je után kizárólag elektronikus úton adható be a kérelem, ha a kérelmező jogi képviselővel jár el, ha a kérelmező az egyszerűsített nyilvántartásba vételi eljárás lefolytatását kéri, ha egy szervezet a közhasznú szervezetté minősítés iránti kérelmet terjeszt elő, továbbá a már közhasznú szervezetek is csak elektronikus úton terjeszthetik elő beadványaikat – írták a közleményben.

Ha a kérelmezőnek nem is kötelező elektronikus eljárást használnia, választani még választhatja – jelezték.

Az elektronikus út azt jelenti, hogy a kérelmező a beadványát az Ügyfélkapun keresztül nyújtja be a bíróságon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!