Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A főpolgármester máris négy–öt hónappal későbbi munkakezdésről beszél, mint amiről még az év végén is szó volt.
Elkészült az M3-as metró infrastrukturális felújításának menetrendje – jelentette be pénteken Tarlós István főpolgármester. A felújítás elhalasztását elképzelhetetlennek nevezte, hozzátéve, hogy ez a főváros és a kormány számára egyaránt „katasztrofális kudarc” lenne. A nyilvános dokumentumokban eddig feltűnően tartózkodtak határidők megnevezésétől, az elérhető források alapján azonban nagyon úgy tűnik, hogy a csúszás máris elkezdődött.
A Fővárosi Közgyűlés október 28-án, majd november 4-én, két nekifutásban is tárgyalt a felújítás idején a metró pótlásához szükséges 150 autóbusz beszerzéséről. Az ezzel kapcsolatos októberi előterjesztésben az állt, hogy „a járműveknek tervezetten 2016 júliusától a forgalomban megbízhatóan üzemelniük kell”, a novemberiben pedig lényegében ugyanez, kicsit nyakatekertebb megfogalmazásban: „2016 júliusától az M3 metró rekonstrukciós műveleteihez kapcsolódóan jelentős volumenű járműpótlási igények keletkezése várható”.
Pénteken viszont Tarlós, bár azt is kijelentette, hogy „a felszíni pótlások kiépítésének az idei első félévben meg kell kezdődnie”, de magáról a föld alatti munkáról azt mondta, hogy „a rekonstrukció első ütemének 2016 novemberben-decemberben” (kell megkezdődnie). Ezt pedig csak egy módon lehet értelmezni. Metrópótló buszokra csak akkor van szükség, amikor már nem jár a metró, vagyis elindult a rekonstrukció. Azaz: Tarlós minden jel szerint azt jelentette be, hogy a korábbi tervekben szereplő július helyett csak az év végén kezdődik az M3-as felújítása.
De számoljunk tovább! Az októberi közgyűlés anyaga szerint „az a cél, hogy az I. ütem (Dózsa György úti megállótól északra és Nagyvárad téri állomástól délre) kivitelezése a 2017. évi vizes világbajnokság kezdetéig befejeződjön”. Az említett első ütem kétszer öt, a második pedig kilenc megállóköz (meg persze az érintett állomások, valamint a fontosabb aluljárók) felújításából áll. A főpolgármester mai bejelentéséből azonban azt is megtudtuk, hogy „a végső átadási határidő 2019. szeptember 30.”.
Márpedig ha a teljes munkára, azaz tizenkilenc állomásközre 35 hónapot szánnak, akkor aligha végeznek az egésznek a felét jelentő első ütemmel 7–8 hónap alatt, a vizes világbajnokság 2017. július közepi kezdetéig. Lehet, hogy metrópótló buszok járnak majd a budapesti olimpia attraktív főpróbájának szánt világbajnokságra?
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.