szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha valaki nem tudja tartani, az fontos jelzés arra, hogy az ivás kezd kicsúszni a kezei közül.

A Kék Pont Alapítvány közleményében azt írták, a Száraz november elnevezésű kezdeményezést "az élethosszon át tartó örömért, a magasabb életminőségért és a generációkon átívelő jó hírnévért" találták ki. Az absztinenciakampány arra épül, hogy az emberek jobban megértsék önmagukat és az alkoholhoz fűződő viszonyukat – emelték ki, hozzátéve: a Facebookon szervezett közösségi programot angol mintára építették fel.

Az alapítvány munkatársai azt várják a kampánytól, hogy szélesedik az alkoholról folyó társadalmi párbeszéd, valamint olyan egyéni élmények birtokába jutnak a résztvevők, amelyek segítségével hatékonyabban tudják szabályozni az alkoholfogyasztásukat és megelőzni a problémás ivás kialakulását.

Az eseménynek van egy Facebook-oldala is, ahol azt írják, annak ajánlják a részvételt, aki legalább hetente egyszer vagy annál többször iszik. A komoly alkoholproblémával küzdő napi nagyivóknak segítséget kínálnak. Fontos visszajelzés lehet ez a kampány: ha valaki nem bírja, az azt jelenti, hogy az ivás kezd kicsúszni a kezei közül. A kezdeti rázós szakasz után egy halom pozitív felismerés jöhet, aki pedig végigcsinálja, amellett, hogy büszke lehet magára, kap egy tanúsítványt is, egy speciális Örömök Ura feliratú gyantamatrica formájában.

A várható programokról itt olvashat bővebben.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!