szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BKV szerint az online média helyett nyugodtan szólhatnak a dolgozók a vezetőségnek is, ha valami nem működik. A szakszervezet vezetője viszont nem érti, mi szükség volt a sofőr keresésére, az érintett és egy másik meghibásodott busz rendszámát még aznap elküldte ugyanis SMS-ben az illetékes telepvezetőnek.

A BKV visszautasítja a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezet elnökének azon állítását, hogy „a BKV belső hajtóvadászatot rendezett a fotó készítője után”.  Arról a képről van szó, amelyen látszik, hogy az egyik budapesti busz vezetőfülkéjében 45,3 fokot mutatott a hőmérő. A sofőr készítette a fotót, és Szabó István szakszervezeti elnök elfogadhatatlannak nevezte „a BKV belső hajtóvadászatát”.

Az esetről író Népszava szerint egy tavaly vásárolt busz vezetőfülkéjében mérték az extrém értéket. Nem működött a klíma, úgy küldték forgalomba a buszt, hasonlóan más járművekhez. A cikkben benne volt az is: a BKV-nál a napokban arra utasították a járművezetőket, hogy nyissák ki az ablakokat, ha azt tapasztalják, hogy a klímanem megfelelően működik vagy meleg levegőt fúj be.

A BKV pénteki közleményében elismerték, hogy a társaság illetékes szakterülete valóban próbálta megtudni, melyik buszon volt ennyire meleg. „A szóban forgó esetben egy új típusú autóbuszunk érintett, a hiba elhárítása érdekében kötelességünknek érezzük utánajárni, hogy melyik konkrét járművön jelentkezett a probléma” – fogalmaztak.

A sofőr nem jelezte a műszaki szolgálatnak, hogy nem működik a klíma, ehelyett az online médiában közzétette azt, és ezzel a BKV szerint „nem a probléma megoldására fókuszált”.

A cég közleményében van egy különösen érdekes mondat is. „Vállalatunknál fontosnak tartjuk a „nyitott ajtók” elvének érvényesülését, ezzel párhuzamosan pedig arra ösztönözzük munkavállalóinkat, hogy javaslataikat, észrevételeiket nyugodt szívvel terjesszék az illetékes vezetőség elé” – ez akár egyfajta üzenetként is felfogható, amit egy sajtóközleményen keresztül küldtek a dolgozóiknak.

Még aznap jelzett a szakszervezeti vezető a telepvezetőnek

Cikkünk megjelenése után megkereste szerkesztőségünket a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke. Szabó István szerint a BKV magyarázata sántít, nem érti, miért kellett keresni a sofőrt. A szakszervezeti vezető már aznap, augusztus 4-én jelezte ugyanis az illetékes telepvezetőnek, hogy baj van összesen két busz klímájával. SMS-ben küldte el a két érintett Volvo-busz rendszámát, és a telefonjára megérkezett a visszajelzés arról, hogy célba ért az üzenet. Az adatok alapján már megtalálhatták volna a sofőrt, ha akarják – magyarázta.

A szakszervezeti vezetőnek nincs információja arról, megjavították-e azóta a klímát a szóban forgó két buszon. A sofőrrel sem beszélt azóta, így nem tudja, hogy a vezetőség részéről esetleg megkeresték-e – válaszolta kérdésünkre.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Nem csak marketing: tényleg strapabíróbb az új iPhone kijelzője

Nem csak marketing: tényleg strapabíróbb az új iPhone kijelzője

Váratlan fordulat: Mégis nyomoznak az Airbnb-ben kiadott budavári önkormányzati lakások ügyében

Váratlan fordulat: Mégis nyomoznak az Airbnb-ben kiadott budavári önkormányzati lakások ügyében

Ukrán külügyminiszter: Készek vagyunk rendezni a nézeteltéréseket Magyarországgal

Ukrán külügyminiszter: Készek vagyunk rendezni a nézeteltéréseket Magyarországgal