Adómentessé tenné a választási propagandát a kormány?

Hamarosan emelkedhet a szórólapok és reklámújságok környezetvédelmi termékdíja - kivéve az állami, önkormányzati és közhasznú szervezetek által kiadott termékeké.

  • hvg.hu hvg.hu
Adómentessé tenné a választási propagandát a kormány?

Jövő évtől a jelenlegi 85 forinttal szemben 114 forintos kilogrammonkénti termékdíj terhelné a szórólapokat és reklámújságokat, amit a reklámozónak, forgalmazónak kell megfizetnie – idézett a Zoom egy törvénymódosítási tervet

Viszont a kormány javaslatot tesz egy érdekes kivételre: ha a reklámújságot nem cég, hanem közhasznú szervezet, állami (kormány) vagy önkormányzati szerv az alapfeladata ellátása körében adja ki és erről nyilatkozik, akkor nem kell fizetnie termékdíjat.

A javaslat időzítése a beszámoló szerint aligha véletlen a választási év előtt, hiszen így a kormányzati, önkormányzati szóróanyagok előállítása olcsóbb lesz.

Ez ellentétes a most beterjesztett törvénymódosítás alapvetésével, vagyis hogy csökkenjen a reklámpapírok és a műanyag zacskók forgalma, így az általuk okozott szennyezés is.

Az állam szervezetek alanyi adómenetessége az elvi probléma, hisz például a Miniszterelnöki Kabinet évi 20 milliárd forintot meghaladó propagandabüdzsével rendelkezik – tették hozzá.

Ráadásul az eddig megjelent kormányzati tájékoztató anyagok esetében soha nem merült fel a tárcánál az a kérdés, hogy ez megéri-e az adófizetőknek, függetlenül a milliárdos költségektől.


Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.