Az okostelefonokra költöztetné a MÁV-állomások szolgáltatásait Lázár, és arra is van ötlete, mi legyen ezután az ingatlanokkal
Piaci befektetőket vonna be a MÁV ingatlanainak megújítására. A kastélyok után jön a fogadj örökbe egy állomást-projekt?
hvg.hu
Kettejük legendásan rossz viszonya ellenére elirigyelhette Lázár János a minisztertársa, Rogán Antal által vitt digitális állampolgárság projekt egyik jól hangzó előnyét, miszerint a személyi igazolvány a mobilunkba költözhet, és most azzal állt elő közlekedési akcióterve újabb pontjaként, hogy
2025-ben pedig az okostelefonokra költöztetjük a pénztárat, a menetrendet, az utastájékoztatást és az ügyfélszolgálatot is.
Az építési és közlekedési miniszter a Facebookon számolt be arról, hogy jövőre mindazokat a funkciókat és szolgáltatásokat, amelyeket eddig a vasútállomások láttak el, digitalizálná, vagyis a mobiltelefonokra költöztetné. (A menetrend és a jegyvásárlás – ha nem is teljeskörűen – most is elérhető amúgy mobilról.)
Ingatlanpiaci befektetők és üzemeltetők bevonásával az állomásokat nem csak felújítani, hanem hasznosítani is fogjuk. 2025-ben pedig az okostelefonokra költöztetjük a pénztárat, a menetrendet, az…
A miniszter arról nem írt, hogy ez néhány hónap alatt mennyire kivitelezhető, mennyibe kerülne, és egyáltalán van-e rá pénz a mostanság szűkös állami költségvetésben. Arról viszont óvatosan nyilatkozott, hogy mi lesz az állomásépületekkel, ha lényegében az összes funkciójukat digitalizálják majd. Azt írta:
ingatlanpiaci befektetők és üzemeltetők bevonásával az állomásokat nem csak felújítani, hanem hasznosítani is fogjuk.
Az állami tulajdonú ingatlanok “piaci befektetők” bevonásával történő “hasznosítása” sokakat arra is emlékeztethet, hogy éppen Lázár János javaslatára valami hasonlóra nyílt lehetőség nemrég az amúgy sokat vitatott kastélyprivatizációs törvénnyel, amellyel állami kastélyokat lehet “örökbe fogadni”.
Lázár János egyébként a most egyes részleteiben kifejtett közlekedési akciótervét akkor indította útjára, amikor nemrég bejelentette, hogy leváltja a MÁV vezérigazgatóját, Pafféri Zoltánt és folytatják a MÁV-Volán integrációt. A minap amúgy már nem ettől, hanem a balatoni vasúti káosztól volt hangos a sajtó:
Teljes káoszt okozott egy letört síndarab a dél-balatoni vasútvonalon szombat délután.
A helyzeten az sem segít, hogy bár egész Európában nő a vasúti balesetek száma 2020 óta, Magyarország idei adatai drámai mértékű emelkedést mutatnak. A MÁV mindig szolgáltat közéleti témát, nem véletlen, hogy nem most először foglalkozik a Duma Aktuál a MÁV-val, főleg így nyáron:
Nem először foglalkozik a Duma Aktuál a MÁV-val, de hát ez egy slágertéma. Főleg nyáron. Ács Fruzsi a vasúttársaság hőségriadó idején kiadott közleményeiből gyűjtött egy csokorra valót. “Aki teheti, halassza el az utazását” – így hangzik az egyik megoldást kínáló jó tanács, a humoristák pedig továbbgondolják: “aki teheti, halassza el betegségét”, “aki teheti, vásároljon olcsóbban”.
Ami pedig Lázár Jánost, a közlekedési kormányzatot és a MÁV-ot illeti, így ciklus félidejénél alighanem érdemes lassan mérleget vonni. Amíg ezt megtesszük, addig is ajánljuk az egy évvel ezelőtti elemzésünket Lázár János miniszteri tevékenységéről:
Pénzhiány miatt lefújt fejlesztések helyett vasúti mellékvonal-bezárásokkal, Horthy-dicsőítéssel, jogi barkácsolással és MÁV-os, valamint minisztériumi tisztogatással tölti ideje javát Lázár János. A száműzetése után a kormányba visszavett politikus minisztersége eddig nem túl sikeres – szerencséje, hogy politikai hasznát Orbán Viktor nem csak ebben méri.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.