Vitézy visszaszólt Lázárnak, szerinte a miniszter minden mögé próbál bújni, csak hogy a saját felelősségét elkerülje
Bár a Keletiben helyreálltak a dolgok, a két politikus csörtéje kitart.
hvg.hu
“Még téged ismerve is meglepő, hogy megint csak támadsz reakcióként. A másfél napnyi hallgatás után megírt posztodban egyszerre próbálsz a vasutasok, a meleg időjárás, a velem való vitád, a pártod és még ki tudja ki mindenki mögé bújni, csak hogy a miniszteri felelősségedről ne ejts egy árva szót se” – válaszolt Vitézy Dávid Lázár János keddi bejegyzésére. Az építési és közlekedési miniszter ugyanis ekkor szólalt meg először a Keleti pályaudvaron váltóhiba miatt kisiklott InterCity ügyében, amely miatt egy teljes napra megbénult a vasúti közlekedés.
Lázár azon túl, hogy megköszönte a MÁV dolgozóinak a zavarelhárítást és az utasok türelmét, arra használta ki az alkalmat, hogy beleszálljon Vitézybe és uszítónak nevezze “Magyarország legaktívabban facebookozó szakértőjét”.
A közlekedési miniszter háromnapos késéssel , egy Facebook-posztban fejtette ki a véleményét az állami vasúttársaságot térdre kényszerítő hétvégi leállások okairól.
Válaszában Vitézy is köszönetet mondott minden vasutasnak, aki a rendszert életben tartja, a helyreállítást elvégezte, és kitart a vasút mellett, s különösen a mozdonyvezetőt, aki vészfékezéssel el tudta kerülni az ütközést. Megjegyezte, nagyon kevésen múlt, hogy vasárnap a Keleti pályaudvaron “csak” egy kisiklás, és nem tömeges sérüléssel járó baleset történt.
Szerinte önmagában ez az egyetlen baleset “csak” a jéghegy csúcsa, de azt mutatja, hogy nem csak minőségi, hanem biztonsági problémát is jelent a vasút romló állapota, a helyzet pedig nem csak hogy régóta rossz, hanem kifejezetten és látványosan romlik.
Ezek után a politikus hosszan sorolja, Lázár mely intézkedései ártottak sokat a vasúti közlekedésnek, többek között a nagyberuházások leállítását, a beszerzések visszavonását, a vonalbezárásokat és karbantartásra fordított összegek elvonását említi.
“Hidd el, ezeket a vasutasok is pontosan tudják – az utasok pedig sajnos a következményeit tapasztalják minden egyes nap. Nem velem van tehát vitád, akármennyire is szeretnéd ezt így beállítani, hanem minden olyan dolgozóval és utassal, akik a sorozatos rossz döntéseid következményeit kénytelenek elszenvedni” – zárta bejegyzését.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.