Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A közlekedési szakember szerint Lázár János a vidékieknek ártott a legtöbbet.
“Több másik mellett ezt a beruházást is törölte Lázár János 2023-ban” – osztott meg egy képet Vitézy Dávid Facebookon, amely állítása szerint annak a vasúti váltókörzetnek az újjáépítésének és cseréjének 2022-es engedélyezési tervét ábrázolja, ahol vasárnap este egy váltóalkatrész eltört. Ez okozhatta azt a kisiklást, amely miatt hétfőre gyakorlatilag a teljes vonatközlekedés lebénult.
A szakember szerint a kormány döntése szerint a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia részeként 2021-ben kezdődött a Keleti pályaudvar előtti vágányszakaszok legkritikusabb elemeinek felújításának tervezése. Ebben Kőbánya felső és Rákos átépítése volt a legnagyobb elem, de a Rákosligetig tartó hiányzó harmadik vágány kiépítése és a Keleti vágányhálózatának optimalizálása, valamint a MÁV által legrosszabb állapotúnak ítélt váltók cseréje is a beruházás része lett volna – írja Vitézy.
Lázár János azonban 2023-ban több tucat, a fővárost érintő beruházást állított le, többek között olyan kommenteket írt a tervekre, mint „Lezárni. SOS!” vagy „SOHA! NEM!”. Az érintett projektek többségét még a Fürjes Balázs és Vitézy Dávid által vezetett Budapest Fejlesztési Központ (BFK) indította el, Lázár elkaszálta többek között a Városmajor megújítását, a Gellért-hegyi közpark tervezését, de számos HÉV-összeköttetést is. A teljes listát itt lehet megtekinteni.
“A budapesti fejpályaudvarok környékén tervezett fejlesztések leállításával azonban Lázár a valóságban nem a vidéknek kedvezett, hanem épp ellenkezőleg, a vidékiekkel tolt ki leginkább. Csak ehhez értenie kellene, hogy miként működik a vasút: hisz a főváros területén található vágányokon bizony épp az agglomerációból vagy akár 100-200 kilométerről utazók közlekednek leginkább” – véli Vitézy Dávid, aki felrótta Lázárnak, hogy közel 24 órával a Keletiben történt baleset után sem szólalt még meg nyilvánosan.
A vasúti káoszról készült riportunkat itt olvashatja, a baleset utáni Keletit galériánkban mutattuk be, a kilátásokról pedig ebben a cikkünkben írtunk bővebben:
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Újabb hajmeresztő jelenet az utakról.