szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az építési és közlekedési miniszter a HÉV-ek tervezett ritkításáról szóló cikkünkre reagált.

„Úgy látom, hogy néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban. Ilyenkor persze hazudnak is” – ezzel reagált Lázár János építési és közlekedési miniszter arra, hogy a hvg.hu kedden megírta: csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve.

Cikkünk szerint a háttérben az áll, hogy az állami MÁV–HÉV Zrt.-nek – amely 2016-ban vette át a HÉV-vonalakat a fővárostól – nincs elég működő szerelvénye, amit forgalomba tudna állítani.

Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi

Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Mióta az államé a HÉV, jobban rohad, mint előtte: a kocsik átlagéletkora már közel 50 év, újak vásárlására nincs pénz.

Lázár János szerdai Facebook-bejegyzésében azt írta, minisztériuma vagy a MÁV vezetésében „senki, semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban”, minden más állítás „nettó hazugság”. Igaz, ezt mi sem állítottuk, csak azt, hogy egy ilyen terv van az asztalon, amit nem mellesleg a MÁV vezére is elismert.

Annak kapcsán, hogy Vitézy Dávid szerdán bejelentette, a HÉV-ek tervezett ritkítása miatt összehívja a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési szakbizottságának rendkívüli ülését jövő hétfőre, és arra Lázárt is meghívta, a miniszter azt írta:

„A jövőben a közlekedési kormányzat sehol és semmiről nem kíván Vitézy települési képviselővel egyeztetni. Aki ugyanis a hazugságokban az élen jár; aki elveszítette a főpolgármester-választást, pedig minden segítséget megkapott ahhoz; aki most, a Fidesz után Magyar Péter seggét nyalja, nem lehet tárgyaló fél.”

Lázár Jánossal is vitázna Vitézy Dávid a HÉV-járatok ritkításáról

Drasztikusan csökkenhet a járművek száma az állami kézbe került HÉV-vonalakon, a MÁV vezetője szerint viszont még nincs döntés.

Lázár a posztja végén belerúgott a fővárosi városvezetésbe is, mondván, bár Budapest a világ legszebb városa, „évek óta gazdátlan”, emiatt pedig „lepusztult, koszos, a közlekedésre alkalmatlan, szétesett, élhetetlen”.

„Mi viszont a fővárost (is) fejlesztjük, a szemetet eltakarítjuk, a közlekedést rendbe tesszük, a korábban mások által csak ígért HÉV járműbeszerzéseket és pályafelújításokat megcsináljuk. Aki ebben nem tud vagy nem akar partner lenni, hazugságaival legalább ne gátolja ezt a munkát!” – fogalmazott bejegyzése végén Lázár János.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!