Azahriah véglényezése közel sem aktivizálta annyira az embereket, mint a közelgő koncertjei

Hiába vetették rá magukat a témára a politikusok.

  • HVG HVG
Azahriah véglényezése közel sem aktivizálta annyira az embereket, mint a közelgő koncertjei

„Gyönyörűen süt a nap, mert ő is tudja, hogy már csak az igazán szektás, értelmileg és mentálisan is visszamaradott véglények maradtak mint Fidesz-szavazók” – írta Instagram-storyjában Azahriah szerdán. Az énekes órákon belül törölte az ominózus megjegyzést oldaláról, és Bayer Zsoltnak odaszúrva bocsánatot kért érte, de beszólását a Fidesz politikusai sem hagyhatták szó nélkül.

Németh Balázs frakciószóvivő például azt írta, „túltolják a bringát a srácok”, és „nagy pofára esést” jósol nekik 2026-ra. A politikus – aki sajtóértesülések szerint egyéni képviselőjelölt lehet a jövő évi választásokon – könnyedén rácsatlakozott az énekes bejegyzésének stílusára, és „Azariah nevű izé”-nek nevezte az előadót, helytelenül leírva annak művésznevét, hogy aztán csütörtök este már „liberális, uszító, hergelő lények”–ről értekezzen

De visszatérve Azahriah-hoz, pénteken még Orbán Viktor is üzent neki, amikor a szokásos, Kossuth rádióban adott interjújában azt mondta, „gúnyolódni 2,3 millió ember szavazásán nem szabad, ezt politikus vagy énekes sem teheti meg”.

A levéglényezett Fidesz-szavazók váratlan helyről is kaptak támogatást, amikor Magyar Péter védelmébe vette őket, megjegyezve, hogy „soha nem más pártok szavazóival van a probléma”.

Magyar Péter reagált a véglényező Azahriah-ra: Soha nem más pártok szavazóival van a probléma

Az énekes már elnézést kért, amiért elragadta az aljas indulat.

Az influenszerből lett énekes Azahriah nem először fogalmazott meg kritikát a kormánnyal szemben, talán ennek is tudható be, hogy legfrissebb beszólása nem váltott ki akkora érdeklődést, mint zenei karrierje.

Sokkal jobban érdekelte ugyanis az embereket, hogy június elején bejelentette, hosszabb szünet után visszatér a színpadra, ennek megfelelően a jegyértékesítés kezdetekor is kíváncsiak voltak rá az internetezők, de még a tavalyi bevétele is nagyobb figyelmet kapott, mint a politizálása – derül ki a Google Trends adataiból.

Azahriah-ra érkező keresések az elmúlt három hónapban
Google Trends

A grafikon értelmezésekor fontos kiemelni, hogy a Google Trends nem a keresések számát, hanem a téma relatív népszerűségét mutatja, vagyis százalékos arányban látható, hogy az adott időszakban hogyan oszlott meg a keresési kifejezés gyakorisága a legnagyobb érdeklődéshez képest.

Ezek alapján azt látjuk, hogy az elmúlt három hónapban két nagyobb és két kisebb kiugrás van a grafikonban. Ebben az időszakban a legtöbbször június 13-án kerestek rá Azahriah-ra, ezen a napon nyílt meg – majd zárult le órákkal később – a jegyértékesítés az októberre bejelentett második koncertjére, miután az első már az elővételes jegyekkel megtelt. Kicsivel maradt csak le a keresésekben június másodika, amikor a zenész bejelentette, visszatér a színpadra, mégpedig az MVM Dome-ban.

A dupla telt ház után egy harmadik koncertet is meghirdetett Azahriah, erre azonban már jóval kisebb érdeklődést mutat a Google Trends grafikonja, mint a korábbiakra. A zenész Fidesz-szavazóknak küldött üzenetére még kevesebben kerestek rá a Google-n.

A június első felében indított keresések számát a koncertek mellett növelheti az is, hogy ekkoriban számolt be a sajtó az énekes tavalyi bevételéről: a három arénakoncert után Azahriah 780 millió forint osztalékot vett ki cégéből. De a pénzügyi siker iránti érdeklődés minden bizonnyal eltörpül a koncertjegyek mellett, ha ugyanis a kapcsolódó keresések listáját nézzük, az elmúlt egy hónapban nyoma sincs a pénzügyeknek. Megjelennek azonban a különböző értékesítő platformok – Funcode, TicketSwap, jegy.hu – nevei, valamint a „koncert”, „mvm dome”, „jegyek” kifejezések és ezek variációi.

Ezek a grafikonok mutatják meg igazán, milyen brutális népszerűséget hozott Majkának az új slágere

Majka régóta az ország az egyik legnépszerűbb celebje, de bármit is csinált, soha még csak megközelítőleg sem kerestek rá ennyien a Google Trends adatai alapján.

Figyelünk, mire kíváncsiak olvasóink. Cikkünk írásában segítségünkre volt a Google Trends. Ez a tartalom a Google-lel fennálló fizetett partnerség része, amely a Google Trends népszerűsítését szolgálja.